در حاشیه چهل و یکمین گردهمایی سالانه آیسکو روی داد:

دیدار رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و رییس کمیته رشد و بازارهای نوظهور آیسکو

دیدار رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و رییس کمیته رشد و بازارهای نوظهور آیسکو

دکتر محمد فطانت و رانجیت آجیت سینگ، ضمن بحث و گفتگو در خصوص توسعه همکاری دو جانبه میان کمیسیون اوراق بهادار مالزی و سازمان بورس و اوراق بهادار ایران به عنوان دو مرجع نظارتی و تعیین کننده مقررات‌ بازار سرمایه، به گسترش تعامل میان کمیته‌های فقهی (شرعی) بازار سرمایه ایران و مالزی تاکید و برای توسعه ابزارهای مالی جدید و همچنین دیگر اهداف پژوهشی، توافق کردند.

 

 

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه چهل و یکمین گردهمایی سالانه آیسکو که در شهر لیما (کشور پرو) در جریان است، در نشستی با رانجیت آجیت سینگ، رییس کمیته رشد و بازارهای نوظهور به ظرفیت مثبت بازار سرمایه ایران به عنوان یک بازار نوظهور و مورد توجه در فضای بین الملل، تاکید کرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس، در این جلسه دکتر محمد فطانت و رانجیت آجیت سینگ، ضمن بحث و گفتگو در خصوص توسعه همکاری دو جانبه میان کمیسیون اوراق بهادار مالزی و سازمان بورس و اوراق بهادار و نحوه مشارکت آینده این دو نهاد در کمیته رشد و بازارهای نوظهور، به گسترش تعامل میان کمیته‌های فقهی (شرعی) بازار سرمایه ایران و مالزی تاکید و برای توسعه ابزارهای مالی جدید و همچنین دیگر اهداف پژوهشی، توافق کردند.

موضوعات نشست کمیته رشد و بازارهای نوظهور آیسکو

یکی از جلسات مهم چهل و یکمین گردهمایی سالانه آیسکو، نشست کمیته رشد و بازارهای نوظهور بود که سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در آن شرکت کرد. این نشست به ریاست رانجیت آجیت سینگ، رییس کمیسیون اوراق بهادار کشور مالزی و نایب رییس هیأت مدیره آیسکو برگزار شد.

کمیته رشد و بازارهای نوظهور، بزرگترین گروه در آیسکو محسوب می‌شود.

این کمیته با داشتن نمایندگانی با ترکیب بیش از 75 درصد از اعضای عادی آیسکو، در صدد ارتقای توسعه و کارآمدی بیشتر بازارهای نوظهور اوراق بهادار و آتی است.

برای نیل به این هدف، کمیته رشد و بازارهای نوظهور اصول و ضوابطی وضع می کند که به موجب آنها دسترسی به برنامه‌های آموزشی و کمک ‌های تخصصی برای اعضا فراهم و فرایند تبادل اطلاعات و انتقال فناوری و تخصص در میان اعضا تسهیل می شود.

کمیته رشد و بازارهای نوظهور، متشکل از 87 عضو عادی و 15 عضو پیوسته بوده که این اعضا، از اقتصادهای پیشرفته جهان هستند.

علاوه بر این، 10 کشور از اعضای G20 نیز در کمیته مزبور حضور دارند.

به نظر می رسد با ادامه روند ورود اقتصادهای نوظهور به عنوان اعضای جدید آیسکو، ظرفیت و فضای بیشتری برای فعالیت این قبیل اقتصادهای جدید فراهم می شود.

در این جلسه، رییس کمیته رشد و بازارهای نوظهور ضمن اشاره به تاریخچه فعالیت این کمیته و تقدیر از عملکرد اعضا، دلایل بازدهی منفی بازار سرمایه برخی از اعضا در سال گذشته را برشمرد و عنوان کرد: این موضوع ناشی از دلایل متعددی است، که یکی از مهم‌ترین آنها رکود اقتصاد کشور چین بوده است.

وی در ادامه، اهمیت این کمیته را یادآور شد و  حضور برخی از اعضای هیأت مدیره آیسکو خصوصا پال اندروز، دبیر کل این سازمان و دیگر مقامات عالی ‌رتبه را نقطه عطفی در این نشست دانست.   

رییس کمیته رشد و بازارهای نوظهور در ادامه، ضمن معرفی سازمان بورس و اوراق بهادار ایران به عنوان عضو جدید این کمیته، به نمایندگان سازمان بورس خیر مقدم گفت.

یادآور می شود در این نشست  موضوعاتی  از جمله تکنولوژی مالی، حاکمیت شرکتی، عصر دیجیتالی نمودن، تحکیم یکپارچه ‌سازی، افزایش سهم مشارکت کمیته رشد و بازارهای نوظهور در سیاست‌ها و خط ‌مشی‌های آیسکو به بحث و گفتگو گذاشته شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا