زیان ۴۲۲ میلیون دلاری ایرلاین ملی ترکیه به دلیل کاهش گردشگران

زیان ۴۲۲ میلیون دلاری ایرلاین ملی ترکیه به دلیل کاهش گردشگران

به دنبال کاهش ورود گردشگران به ترکیه ایرلاین ملی این کشور اعلام کرد که در سه ماهه نخست۲۰۱۶، بزرگترین زیان خود دست کم از سال ۱۹۹۹ تاکنون را تجربه کرده است.

 

به نقل از بلومبرگ، در حالی که ریسک های ژئوپلتیک و نگرانی های امنیتی بر ترافیک هوایی در ترکیه تاثیر گذاشته، ایرلاین ملی این کشور اعلام کرده که در سه ماهه نخست امسال، بزرگترین زیان خود دست کم از سال 1999 تاکنون را تجربه کرده است.
شرکت ترکیش ایرلاینز اعلام کرد که در سه ماهه نخست امسال 1.24 میلیارد لیره، معادل 422 میلیون دلار متضرر شده، در حالی که سود خالص این شرکت در مدت مشابه سال قبل 373 میلیون دلار بود. این بر خلاف پیش بینی 10 تحلیلگری بود که انتظار داشتند این شرکت 1.04 میلیارد لیره متضرر شود.
پس از آنکه شرکت ترکیش ایرلاینز در سال 2015 به دلیل کاهش شدید قیمت نفت و کاهش هزینه ها سودی بی سابقه را تجربه کرد، این زیان ضربه ای به این شرکت هوایی خواهد بود.
جنگ در کشورهای همسایه ترکیه یعنی عراق و سوریه، تشدید درگیری ها با جدایی طلبان کرد در داخل ترکیه و حملات تروریستی در استانبول و آنکارا موجب کاهش رونق صنعت گردشگری ترکیه شده است.
بر اساس آمارهای دولتی، میزان ورود گردشگران خارجی به ترکیه در ماه مارس برای هشتمین ماه متوالی کاهش داشته که طولانی ترین دوره کاهش دست کم از سال 2006 تاکنون بوده است.
 ارزش سهام این شرکت در سال جاری 9.1 درصد کاهش داشته است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا