ادامه افزایش قیمت های قراضه در آمریکا و ترکیه

ادامه افزایش قیمت های قراضه در آمریکا و ترکیه

متوسط قیمت هفتگی شاخص فولاد برای قراضه سنگین گریدهای 1 و 2 با خلوص 20 تا 80 با 10 دلار افزایش در هفته گذشته همراه بود و قیمت جدید آن نهایتاً به 320 دلار CFR بندر اسکندرون رسیده است. این سطح قیمت از اکتبر سال 2014 تاکنون بی سابقه است.

 

براساس گزارش Platts SBB روز 6 می برای شاخص فولاد، قیمت های قراضه در ترکیه و آمریکا در هفته گذشته همچنان افزایش داشت اما قیمت ها در هند ثابت و در تایوان کمی کاهش یافت.
قیمت قراضه ریز در آمریکا با 34 دلار افزایش به 293 دلار تحویل درب کارخانه در میدوست رسید که نسبت به هفته قبل افزایشی 13 درصدی داشت. تقویت تقاضا و عرضه محدود با توجه به محدودیت های فصلی از دلایل این افزایش قیمت عنوان شده است. کارخانه ها در شرق آمریکا در مقابل خریداران ترک رقابت دارند یعنی جائی که میزان تقاضا برای قراضه در آنجا بالا است.  
متوسط قیمت هفتگی شاخص فولاد برای قراضه سنگین گریدهای 1 و 2 با خلوص 20 تا 80  با 10 دلار افزایش در هفته گذشته همراه بود و قیمت جدید آن نهایتاً به 320 دلار CFR بندر اسکندرون رسیده است. این سطح قیمت از اکتبر سال 2014 تاکنون بی سابقه است.  
فعالان بازار با افزایش قیمت های اخیر در بازار ترکیه غافلگیر شده اند زیرا بسیاری فکر می کردند قیمت ها اوج خود را پشت سر گذاشته اند بخصوص بعد از اینکه قیمت های شمش چین کاهش یافت.
در مقابل ارزیابی شاخص فولاد برای قراضه وارداتی با خلوص 20 تا 80 به تایوان 16 دلار کاهش داشت و به 277 دلار  CFR بنادر تایوان رسید اما در مقایسه با قیمت چهار هفته قبل همچنان 24 درصد بالاتر است. میزان موجودی قراضه مناسب بود و خریداران احساس می کردند بازار آرام است.
در هند برآورد شاخص فولاد برای قراضه ریز  در قیمت 273 دلار CFR بندر جواهر لعل نهرو ثابت بود. شرایط بازار هم بدلیل اختلاف بین نرخ قیمت های داخلی و وارداتی آرام گزارش شده است. گزارش شده که دیگر کشورهای منطقه مانند پاکستان ، بنگلادش و اندونزی حاضر به پرداخت قیمت های بالاتر هستند.  

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا