گزارش روز؛

کسب انرژی مجدد گروه خودرویی با توقف نماد خساپا با تعدیل پیش بینی

کسب انرژی مجدد گروه خودرویی با توقف نماد خساپا با تعدیل پیش بینی

با توجه به نحوه دادوستدها، گرفته شدن بخش اعظم زهر فروشندگان و مثبت شدن برخی نمادهای گروه خودرویی، پیش بینی می شود فردا معاملات مثبتی را تجربه کنند و در صورت تحقق افزایش سرمایه گروه خودرویی و اعلام تعدیل مثبت سایپا، گروه مذکور چند روزی با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت مواجه باشند.

 

گروه خودرویی همچنان از فشار فروش بالایی برخوردار بودند و اکثرا معاملاتی منفی و همراه صف فروش را تجربه کردند در این میان برخی قطعه سازان همچون خمحور، خزر، ختراک، خریخت، خپویش و خاهن همچنان با صف خرید دنبال شدند. و علیرغم جو منفی گروه لیزینگی، نماد ولبهمن نیز مثبت بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان،  در اواسط بازار و با توقف نماد خساپا افزایش تقاضا، معاملات مثبت و صف خرید برخی نمادهای گروه خودرویی همچون ورنا و وساپا را مشاهده کردیم این در حالی بود که شنیده ها از اعلام تعدیل مثبت خساپا حکایت دارد.

با توجه به نحوه دادوستدها، گرفته شدن بخش اعظم زهر فروشندگان و مثبت شدن برخی نمادهای گروه خودرویی، پیش بینی می شود فردا معاملات مثبتی را تجربه کنند و در صورت تحقق افزایش سرمایه گروه خودرویی و اعلام تعدیل مثبت سایپا، گروه مذکور چند روزی با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت مواجه باشند.

نمادهای دانا، سدبیر، وساپا، وپست، وبهمن و سمایه نمادهای مثبت گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری بودند این در حالی بود که سایر هم گروهی ها اکثرا منفی و در سطوح حمایتی دنبال شدند.

نماد پترول با جهش قیمتی مواجه و صف خرید شد و نمادهای شکلر، شسینا، شپارس و شلعاب در گروه پتروشیمی مثبت و سایر نمادها همسو با گروه پالایشگاهی اکثرا منفی دنبال شدند. شرکت دوده صنعتی به علت افزایش 43 درصدی هزینه های اداری و فروش و افزایش 166 درصدی سایر هزینه های عملیاتی با پوشش 90 درصدی بودجه طی گزارش 12  ماهه منتهی به29 اسفند 94 مواجه شد و مبلغ 19 ریال سود محقق شد.

در گروه های فلزی و معدنی که اکثرا منفی بودند نمادهای ارفع، هرمز، فولای، فولاژ، فباهنر، فروس و کیمیا مثبت، پرتقاضا و صف خرید دنبال شدند در این بین قیمت های جهانی به جز نفت همچنان با شیبی ملایم روندی صعودی را طی می کنند.

بجز نمادهای تپمپی، تکشا و تمحرکه که جز نمادهای کوچک مثبت گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی بودند سایر نمادهای گروه های مذکوراکثرا متعادل و منفی دنبال شدند.

گروه های ساختمانی، سیمانی و کاشی و سرامیک نیز اکثرا منفی بودند اما نمادهای وآذر، سکرما و ثغرب همچنان پرتقاضا و از اقبال بیشتری برخوردار بودند. شرکت کارخانجات سیمان صوفیان به علت کاهش 28 درصدی فروش و افزایش 227 درصدی سایر هزینه های عملیاتی در سال 94 نسبت به 93 با کاهش 86 درصدی سود خالص طی گزارش 12  ماهه منتهی به 29 اسفند 94 مواجه شد و مبلغ 89 ریال سود محقق کرد. در پایان معاملات نماد سرمایه گذاری بوعلی و سیمان قاین جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف شدند. شرکت کاشی پارس به علت 12 کاهش 14 درصدی مبلغ فروش با کاهش 28 درصدی سود خالص نسبت به سال 93 و پوشش 109 درصدی بودجه طی گزارش ماهه منتهی به 29 اسفند 94 مواجه و مبلغ 964 ریال سود برای هر سهم محقق کرد.

نماد کوچک چکاپا درقیمت های مناسب 150 تومان کشف قیمت شد و در پایان دادوستدها شرکت تجارت الکترونیک پارسیان جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی - عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص اصلاح اساسنامه متوقف شد. در گروه دارویی که اکثرا کم حجم، متعادل و منفی بودند نماد دالبر با رشد حدود 11 درصدی به گردونه معاملات بازگشت.

شرکت کاشی پارس به علت کاهش 14 درصدی مبلغ فروش با کاهش 28 درصدی سود خالص نسبت به سال 93 و پوشش 109 درصدی بودجه طی گزارش ماهه منتهی به 29 اسفند 94 مواجه شد و مبلغ 964 ریال سود برای هر سهم محقق کرد.
 
در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای همراه و خساپا با افت (378.60) واحدی به ارتفاع 77 هزار و 45 واحدی رسید که در این میان نمادهای اخابر و فارس بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند. شرکت بهمن لیزینگ به علت کاهش 30 درصدی مبلغ فروش با کاهش 17 درصدی سود خالص نسبت به سال 93 و پوشش 100 درصدی بودجه طی گزارش 12  ماهه منتهی به 29 اسفند 94 مواجه شد و مبلغ 338 ریال سود برای هر سهم محقق کرد.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش  بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا