وزیر نفت 80 ساله سعودی برکنار شد

وزیر نفت 80 ساله سعودی برکنار شد

وزیر نفت 80 ساله عربستان سعودی که در حدود 21 سال سمت وزارت را بر عهده داشت، پس از چند دهه فعالیت، برکنار شد.

 

 

علی النعیمی، وزیر نفت عربستان سعودی و طراح سیاست های اوپک در سال 2014 میلادی، از سمت برکنار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، وزیر نفت 80 ساله عربستان سعودی که در حدود 21 سال سمت وزارت را بر عهده داشت، پس از چند دهه فعالیت، برکنار شد.

در گردهمایی که به منظور گرامیداشت چند دهه فعالیت النعیمی برگزار شد وی اظهار داشت: در 7 دهه فعالیت من در عرصه وزارت، قیمت های متفاوتی را از نفت تجربه کردم، از نفت زیر 2 دلار و هم اکنون نفت 147 دلار را تجربه کرده ام.

النعیمی در دو دهه پیش، قبل از این که بر مسند وزارت نفت عربستان تکیه بزند سمت ریاست آرامکو را در اختیار داشت.

چندی پیش ملک سلمان، پسرش شاهزاده محمد را به عنوان قدرتمندترین فرد در زمینه تصمیم گیریهای اقتصادی و انرژی انتخاب کرد و شورای عالی نفت را که پیش تر درباره سیاستهای نفتی تصمیم گیری می کرد، منحل کرده است.

بازارهای اصلی نفت در روز جا به جایی النعیمی در تعطیلات به سر می بردند و هنوز تأثیری در بازار نفت جهانی دیده نشده است در حالی که قیمت نفت آمریکا در معاملات روز جمعه هر بشکه 44 دلار رسید و 2.7 درصد کاهش را تجربه کرد.

شاهزاده محمد، اکنون ریاست کمیته توسعه اقتصادی و شورای جدید نظارت بر آرامکو را بر عهده دارد.

بیشتر ناظران سعودی همچنان پیش بینی می کردند که پس از بازنشستگی النعیمی، الفالح به عنوان وزیر نفت انتخاب می شود شاهزاده عبدالعزیز، معاون وزیر نفت نیز دومین گزینه احتمالی برای وزارت نفت به شمار می رفت.

ملک سلمان امروز دستور ترمیم کابینه سعودی و تغییر ساختاری برخی وزارتخانه های دولتی را صادر کرد.

به موجب فرمان ملک سلمان، وزیران انرژِی، نفت، آب، حمل و نقل، بازرگانی، امور اجتماعی، بهداشت و حج نیز برکنار شدند و یک کمیسیون جدید نیز با عنوان کمیسیون فرهنگی و تفریحی در این کشور تاسیس شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا