تشکیل کمیته‌ برای رسیدگی به مشکل فولاد کشور

تشکیل کمیته‌ برای رسیدگی به مشکل فولاد کشور

مهدی کرباسیان؛ ما باید بپذیریم که حمایت از تولید داخل یک اصل است. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که قیمت بین‌المللی فولاد که سال گذشته با افت شدیدی مواجه بود طی سال جاری افزایش داشت ولی متاسفانه بازهم با قیمت‌های سال 93 تفاوت بسیاری داریم.

 

در روزهای اخیر اخباری مبنی بر رسیدگی به مشکل کارخانه‌های مصرف‌کننده ورق‌های فولادی با مجتمع فولاد مبارکه به گوش می‌رسد. در همین راستا مهدی کرباسیان، رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به‌عنوان یکی از بخش‌هایی که در این موضوع تصمیم‌گیرنده است، با «فرصت امروز» گفت‌وگویی داشت که در زیر می‌خوانید.
اخباری به گوش می‌رسد که مشکل لوله و پروفیل‌سازها در کمیته‌ای در حال بررسی است؟
بله. طبق دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت کمیته‌ای برای رسیدگی به مشکل تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی تشکیل شده است که درحال رسیدگی به مشکل آنها با مجتمع فولاد مبارکه است.
درباره اینکه چرا صدای مصرف‌کنندگان ورق‌های فولادی به گوش نهادهای ذی‌صلاح نمی‌رسد توضیح دهید؟
به‌طور حتم برای ما هیچ تفاوتی ندارد که واحد تولیدی داخلی فولاد مبارکه است یا تولیدکننده لوازم خانگی، لوله و پروفیل و. . . ما باید بپذیریم که حمایت از تولید داخل یک اصل است. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که قیمت بین‌المللی فولاد که سال گذشته با افت شدیدی مواجه بود طی سال جاری افزایش داشت ولی متاسفانه بازهم با قیمت‌های سال 93 تفاوت بسیاری داریم.
برای حل این مشکل چه تدابیری اندیشیده‌اید؟
در حقیقت شرکت‌های بزرگ فولادی در حال خروج از شرایط زیان‌دهی هستند و بدیهی است برای این شرایط باید نیاز داخلی را از دو مسیر تامین کرد که در درجه اول واحدهایی مثل مجتمع فولاد مبارکه اصفهان باید برای تامین نیاز داخل تولیدات جدیدی داشته باشد که ما نیز درخواست داشته‌ایم تا با شروع فعالیت جدی در این زمینه و با ارائه زمان‌بندی‌های صحیح، به تعهدات خود عمل کند.
در درجه بعدی باید تلاش کنیم اگر توان تولید برخی محصولات را در داخل کشور نداریم، به نحوی عمل کنیم تا با جلوگیری از ایجاد رانت‌های احتمالی، واردات صورت گرفته به نفع تولیدکنندگان داخلی باشد. برهمین اساس در نظر داریم تا پایان این هفته تفاهم‌های در این زمینه صورت گیرد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا