ماین نیوز گزارش می‌دهد:

رشد ۱۲ درصدی تولید محصول نهایی آهن و فولاد ارفع در ۹۴

رشد ۱۲ درصدی تولید محصول نهایی آهن و فولاد ارفع در ۹۴

گروه صنایع معدنی >فولاد - گزارش عملکرد شرکت آهن و فولاد ارفع در سال 1394 منتشر شد و براین اساس اگرچه این شرکت در سال قبل موفق شد تولید محصول نهایی خود را افزایش دهد اما در عین حال با افت سودآوری مواجه شد.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، تولید شمش فولادی شرکت آهن و فولاد ارفع در سال 1394 با رشد 12.7 درصدی نسبت به سال 1393 به 635 هزار و 314 تن رسید. اگرچه تولید آهن اسفنجی در سال قبل با افت 20.8 درصدی به رقم 671 هزار و 96 تن رسید.

از سوی دیگر اگرچه فروش محصول نهایی آهن و فولاد ارفع یعنی شمش فولادی در سال 1394 از نظر تناژی با رشد 10.6 درصدی به 649 هزار و 937 تن رسید اما فروش این محصول از نظر ریالی افت 14.6 درصدی را تجربه کرده و به بیش از 726 میلیارد تومان رسید.

ضمن اینکه یک تغییر مهم در فروش آهن و فولاد ارفع نیز رخ داده و آن اینکه در سال 1393 شرکت بیش از 222 هزار تن آهن اسفنجی به عنوان محصول میانی فروخت اما فروش سال 1394 این محصول به تنها حدود 11 هزار تن رسید که نشان می‌دهد فروش آهن اسفنجی تولید ارفع به عنوان یک محصول نیمه نهایی تقریبا بطور کامل متوقف شده و این محصول پس از تبدیل به محصول با ارزش افزوده بالاتر یعنی شمش فولادی به فروش رفته است.

اواخر سال قبل افشین کاتوزیان، مدیر فروش شرکت آهن و فولاد ارفع در گفت‌وگو با ماین نیوز آخرین برنامه‌های این شرکت را در حوزه فروش و بازرگانی تشریح کرده و در عین حال خبر داد که آهن و فولاد ارفع تلاش دارد بخشی از تولید خود را به محصولات کیفی و با ارزش افزوده بالاتر اختصاص دهد.

در همین حال علیرضا خیاط، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع هم اواخر سال گذشته در گفت‌وگو با ماین نیوز ابراز امیدواری کرد که شرایط بازار فولاد در تابستان 1395 بهبود یابد. او در عین حال عنوان کرد که آهن و فولاد ارفع با اجرای برنامه‌های کاهش هزینه و همچنین تولید محصولات کیفی تلاش دارد شرایط این شرکت در دوران رکود بازار حفظ کند.

از سوی دیگر شرکت آهن و فولاد ارفع در سال 1394 براساس اطلاعات حسابرسی نشده با زیان خالصی معادل بیش از 112 میلیارد تومان مواجه شد در حالی که این شرکت در سال 1393 کسب سود خالص بیش از 98 میلیارد تومانی را تجربه کرده بود. همچنین کل ارزش فروش شرکت نیز در سال قبل با کاهش 29 درصدی به بیش از 733 میلیارد تومان رسید.

گزارش از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا