۳ محور مذاکرات برقی با ژرمن‌ها؛

ایران و آلمان آماده امضای ۱۰ میلیارد یورو قرارداد برقی شدند

ایران و آلمان آماده امضای ۱۰ میلیارد یورو قرارداد برقی شدند

معاون وزیر نیرو با تشریح سه محور مذاکرات برقی بین ایران و آلمان از آماده سازی شرایط برای امضای نزدیک به ۱۰ میلیارد یورو قرارداد برقی بین دو کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

هوشنگ فلاحتیان در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت مذاکرات انجام گرفتی برقی بین ایران و آلمان، گفت: سفر معاون صدراعظم آلمان به تعویق افتاده و قرار است به زودی «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد آلمان به تهران سفر کند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه با وجود به تعویق افتادن این سفر اما فعالیت‌های کمیسیون مشترک برق و انرژی ایران و آلمان در حال انجام است، تصریح کرد: هم اکنون با شرکت‌های بزرگ آلمانی بر روی سه محور برقی به توافق‌هایی دست یافته‌ایم.

این مقام مسئول با اشاره به مذاکرات انجام گرفته با شرکت زیمنس آلمان به منظور ساخت و انتقال تکنولوژی توربین‌های کلاس F به صنعت برق ایران، اظهار داشت: یکی دیگر از محورهای مذاکرات دو جانبه سرمایه گذاری مشترک برای ساخت نیروگاه‌های جدید برق در کشور است.

وی با بیان اینکه براساس اهداف توسعه صنعت برق باید سالانه حدود پنج میلیارد دلار سرمایه گذاری به منظور طراحی و ساخت نیروگاه‌های جدید برق در کشور اتفاق بیافتد، اظهار داشت: بر این اساس شرکت‌های آلمانی می‌توانند از این ظرفیت بالای سرمایه‌گذاری برای ساخت نیروگاه‌های جدید برق در ایران استفاده کنند.

فلاحتیان از انتقال دانش فنی و فنآوری ساخت پست و تاسیسات «جی آی اس» به عنوان سومین محور مذاکرات برقی با ژرمن‌ها نام برد و افزود: پیش بینی می‌شود با بازگشایی خط اعتباری آلمان امکان آغاز سرمایه گذاری‌های مشترک دو کشور در صنایع برق و انرژی فراهم شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پایان باز آماده سازی شرایط برای امضای نزدیک به ۱۰ میلیارد یورو قرارداد برقی بین دو کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر آلمان و کره جنوبی، تاکنون مذاکرات متعددی با شرکت‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی به منظور مشارکت در صنایع برق و انرژی ایران در دوران پسا تحریم آغاز شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا