رقص قیمت سکه با ساز اونس

رقص قیمت سکه با ساز اونس

طی روزهای اخیر با افزایش نوسانات بهای اونس طلا در بازارهای جهانی، رونق و هیجان بازار آتی سکه اوج گرفته است.

 

حجم معاملات قراردادهای آتی سکه در بورس کالای ایران دیروز (دوشنبه) به ۱۵هزار و ۷۸۸ قرارداد و به ارزش بیش از یک هزار میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال رسید که رشد ۱۱۳ درصدی را نسبت به معاملات روز یکشنبه تجربه کرد، چرا که طی این روز حجم معاملات آتی به ۷ هزار و ۳۸۲ قرارداد رسیده بود.
درمعاملات روز گذشته بورس کالا هر پنج سر رسید بازار آتی به تبع افت نسبی بهای اونس جهانی روند نزولی در پیش گرفتند. به این ترتیب روز گذشته سکه سررسید اردیبهشت ماه با کاهش ۰/۰۶درصدی با نرخ یک میلیون و ۵۱ هزار تومان معامله شد، سکه تحویل تیرماه با قیمت یک میلیون و۶۱ هزار تومان به فروش رسید و افت ۰/۲۲ درصدی را تجربه کرد؛ این در شرایطی است که قرارداد تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و ۷۸ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۰۶ درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه تحویل آبان با قیمت یک میلیون و ۹۰هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با افت ۰/۵۱ درصدی رو به رو شد. در پایان نیز سررسید دی ماه با نرخ یک میلیون و ۱۱۴ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۷۴ درصدی را تجربه کرد.
از سویی در معاملات نقدی نیز طی روز گذشته، ، سکه تمام بهار آزادی معاملات خود را با قیمت یک میلیون و ۴۵ هزار تومان آغاز کرد که کاهش یک هزار تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز یکشنبه داشت. به گفته فعالان، افزایش قیمت سکه در ابتدای روز انعکاسی از صعود اونس در بازارهای جهانی روز دوشنبه و تلاش فلز زرد برای بالا رفتن تا بهای بیش از یک هزار و ۳۰۰ دلار بود.
در ادامه روز دوشنبه، سکه به افزایش قیمت خود ادامه داد؛ به‌طوری‌که تا بهای یک میلیون ۴۹ هزار تومان نیز بالا رفت، هر چند که در این سقف قیمتی باقی نماند و نهایتا بعدازظهر با قیمت یک میلیون و ۴۵ هزار تومان به کار خود پایان داد. از سویی دیروز در کنار سکه تمام، نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی نیز کاهش قیمت را تجربه کردند. نیم سکه با ۲ هزار تومان افت به قیمت ۵۴۰ هزار تومان و ربع سکه با یک هزار تومان افت به قیمت ۲۹۳ هزار تومان رسید. این در شرایطی است که سکه یک گرمی در محدوده ۲۰۰ هزار تومانی خود باقی ماند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا