کرباسیان در گفت‌وگو با ماین نیوز خبر داد:

جزئیات تفاهم‌نامه‌های امضا شده بین ایمیدرو و پوسکو

جزئیات تفاهم‌نامه‌های امضا شده بین ایمیدرو و پوسکو

گروه صنایع معدنی >فولاد - رئیس هیات عامل ایمیدرو جزئیات تفاهم‌نامه‌های امضا شده با شرکت پوسکو کره جنوبی را تشریح کرد.

مهدی کرباسیان در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز با اشاره به اینکه ایمیدرو امروز به صورت مستقیم دو یادداشت تفاهم با شرکت پوسکو کره جنوبی امضا کرد، افزود: این تفاهم‌نامه‌ها بعد از مذاکرات طولانی و مکرر ما با شرکت پوسکو امضا شد.

وی افزود: یکی از تفاهم‌نامه‌های امضا شده مربوط به همکاری با پوسکو در حوزه فولاد و صنایع فولاد می‌شود که براساس این تفاهم‌‌نامه قرار شد در چارچوب تعیین شده تا سقف یک میلیارد یورو همکاری و تامین مالی در پروژه‌های مشترک فولادی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پوسکو روش جدیدی را در حوزه فولادسازی به نام فاینکس ابداع کرده است، افزود: این روش تولید فولاد در دنیا به نسبت روش‌های دیگر بسیار جدیدتر بوده و در این روش نیازی به کنسانتره و گندله در فرایند تولید فولاد نیست و می‌توان با استفاده از سنگ آهن با عیار پایین‌تر و با اختلاط زغال سنگ و گاز اقدام به تولید فولاد کرد.

وی به دومین تفاهم‌نامه امضا شده بین ایمیدرو و پوسکو اشاره کرد و افزود: همچنین علاوه بر حوزه فولاد برای ساخت و توسعه بندر منطقه ویژه پارسیان تفاهم‌نامه‌ای به ارزش 200 میلیون یورو با شرکت پوسکو دوو از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ پوسکو امضا شد.

وی به دیدار امروز خود با مدیرعامل پوسکو نیز اشاره کرد و گفت: پوسکو بزرگترین هلدینگ فولادی کره جنوبی و یکی از شرکت‌های معتبر بین‌المللی در حوزه تولید فولاد است. در این دیدار توافق کردیم تا تیمی متشکل از 4 نفر از پوسکو و 4 نفر از ایمیدرو ظرف دو هفته آینده تشکیل شود تا این تیم تفاهم‌نامه‌های امضا شده را جهت اجرا پیگیری کند و همچنین همین تیم راه‌های جدیدی را نیز برای همکاری‌های بین ایمیدرو و پوسکو دنبال خواهد کرد.

وی اضافه کرد: همچنین امروز تفاهم‌نامه دیگری نیز در حوزه فولاد با پوسکو امضا شد که ایمیدرو به صورت غیرمستقیم در آن حضور دارد و مربوط به ساخت کارخانه فولاد با مشارکت طرف ایرانی و شرکت پوسکو در چابهار می‌شود.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا