شروع ۸ محدوده معدنی برای اکتشاف آنتیموان

شروع ۸ محدوده معدنی برای اکتشاف آنتیموان

گروه معادن - مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: در حال حاضر، 8 محدوده معدنی برای اکتشاف فلز آنتیموان شروع شده است.

به گزارش ماین نیوز، وجیه ا... جعفری امروز در مراسم افتتاح کارخانه استحصال شمش سفیدابه سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب گفت: در کشورمان 15 کانسار آنتیموان در 3 منطقه وجود دارد که فعال ترین آن، معدن سفیدابه است. این معدن با 25 هزار تن ذخیره قطعی، جزو کانسارهای بزرگ معدنی است و با عیار 16 درصد، در ردیف کانی های پرعیار و بسیار خوب تلقی می شود.

وی ادامه داد: ایمیدرو برای کانسارهای آنتیموان برنامه جدی دارد که می تواند در کشور تحول ایجاد کند.

مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی تصریح کرد: از محدوده های آغاز شده، 6 محدوده پروانه بهره برداری دارند، 2 گواهی کشف در حال صدور و 3 محدوده در حال گزارش گیری است.

جعفری خاطرنشان کرد: این واحد استحصال با پشتیبانی رییس هیات عامل ایمیدرو در مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ساخته شد و به رغم مشکلات موجود، به محل معدن انتقال یافت.

به گفته مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، مجموع ذخایر آنتیموان در جهان یک میلیون و 800 هزار تن است که 950 هزار تن آن در چین است و مابقی ذخایر در آمریکا، روسیه، تاجیکستان، ترکیه و بولیوی هستند.

وی ادامه داد: قیمت هر تن کانسنگ آنتیموان با عیار 15 درصد 10 میلیون ریال یا 300دلار است که با فرآوری، قیمت هر تن به 217میلیون ریال یا 6200دلار می رسد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا