امکان تولید 5 میلیون تن آلومینیوم با استفاده از 2 فاز گازی عسلویه

امکان تولید 5 میلیون تن آلومینیوم با استفاده از 2 فاز گازی عسلویه

مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) گفت: با استفاده از 2 فاز گازی عسلویه (هر فاز 25 میلیون متر مکعب)، می توان 5 میلیون تن شمش آلومینیوم تولید کرد.

 

مجید پورعطار در نشست خبری چهارمین کنفرانس بین المللی آلومینیوم که در ایمیدرو برگزار شد با اعلام این مطلب تصریح کرد: صنعت آلومینوم بهترین راهکار برای برون رفت از وضعیت موجود برای تبدیل به انرژی بهینه است و این صنعت قادر است گاز را به انرژی جامد تبدیل کند که این امر یکی از بهترین راهکارها در اقتصاد مقاومتی است.
وی ادامه داد: آلومینیوم به دلیل خاصیت «زنگ نزدگی» و «سازگار با محیط زیست»، به عنوان فلز سبز شناخته شده و بهترین فرصت برای تبدیل انرژی به ارزش افزوده است.
مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران با اشاره نقش تمدنی صنعت آلومینیوم برای توسعه کشور و رفع مشکل کم آبی، گفت: صنعت آلومینیوم به رغم صنعت انرژی بر بودن، به هیچ وجه آب بر نیست. بلکه برعکس صنعت تولید آب است. به این ترتیب که در هر نیروگاه 500 مگاواتی که گاز را به نیروی برق تبدیل می کند، 120 هزار متر مکعب در روز آب تولید می شود یعنی به ازای 5 میلیون تن ( با این فرض که سرانه مصرف آب برای هر نفر روزانه 200 لیتر باشد)، می توان برای 10 میلیون نفر در سواحل جنوبی کشور آب تامین کرد.
وی ادامه داد: آب و گاز می تواند بحران اشتغال و مساله کم آبی در دشت مرکزی ایران را رفع کند و با این روند، می توانیم 10 شهر یک میلیون نفری در کنار  خلیج فارس از خوزستان  تا چابهار داشته باشیم. بنابراین رفتن به سمت صنعت آلومینیوم برای ما انتخاب نیست، بلکه می تواند هم فرصت و هم بهترین گزینه برای ایجاد تمدن جدید باشد.
پور عطار با بیان اینکه چهارمین کنفرانس بین المللی آلومینیوم با حمایت ایمیدرو و ایرالکو (به عنوان نخستین تولیدکننده آلومینیوم و با 50 سال سابقه)، برگزار می شود، اظهار داشت: از تفاوت های این کنفرانس با کنفرانس های مشابه در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، علاوه بر جنبه تجاری و بازرگانی آن، جنبه علمی و صنعتی آن است.
وی ادامه داد: ایرالکو علاوه بر حمایت مالی، 12 مقاله ارائه داده که 7 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دوره جدید مدیریتی تصریح کرد: طی این مدت، در ایرالکو با هدایت دکتر کرباسیان به سمت شفاف سازی محیط بازرگانی بین المللی و بهره گیری بهینه و به سمت انعقاد قراردادهایی با تولیدکنندگان بدون حضور واسطه ها رفته است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا