کرباسیان خبر داد:

توافق یک میلیارد یورویی ایران و کره جنوبی در صنعت فولاد

توافق یک میلیارد یورویی ایران و کره جنوبی در صنعت فولاد

گروه صنایع معدنی >فولاد - رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از امضای یادداشت تفاهم یک میلیارد یورویی بین ایران و کره جنوبی در حوزه فناوری‌های جدید صنعت فولاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، مهدی کرباسیان در نشست خبری چهارمین کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم ایران با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران در هفته جاری اظهار کرد: قرار است در جریان این سفر یادداشت تفاهم یک میلیارد یورویی در حوزه استفاده از فناوری‌های جدید استفاده از سنگ آهن برای تولید فولاد بین ایمیدرو و شرکت پوسکو کره جنوبی امضا شود.

وی افزود: در فناوری جدید پوسکو، کنسانتره و گندله حذف می‌شوند و سنگ آهن به همراه زغال سنگ طی فرایندی به کوره رفته و تبدیل به فولاد می‌شوند. این فناوری در دنیا نیز بسیار جدید است و تنها چند کارخانه در کره جنوبی به این روش کار می‌کنند. عمده سنگ آهن ایران از نظر عیار زیر 50 تا 60 درصد است و این فناوری می‌تواند تولید فولاد از این نوع سنگ آهن را اقتصادی کند.

اسفند ماه سال گذشته نیز مهدی کرباسیان در گفت‌وگویی با ماین نیوز جزئیات همکاری شرکت پوسکو با صنعت فولاد ایران را تشریح کرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در ادامه عنوان کرد: در صنعت فولاد کاهش قیمت تمام شده یکی از سیاست‌های اصلی ما است که سال قبل به فولادسازان ابلاغ کردیم. در همین حال طی یک ماه گذشته قیمت‌های سنگ آهن و فولاد کمی بهبود یافته است و در عین حال با اجرای سیاست‌های حمایتی دولت مانند افزایش تعرفه‌های واردات کمک شد تا بخشی از دپوی سنگین فولادسازان در بازار به فروش برود. ضمن اینکه سال قبل توانستیم به رکورد تاریخی صادرات 4.1 میلیون تن برسیم.

کرباسیان افزود: سال قبل به دلیل تاخیر در تصمیم‌گیری اصلاح تعرفه بیش از 2 میلیون تن فولاد وارد کشور شد، در صورتی که حداقل یک میلیون تن آن قابلیت تولید را در کشور داشت.

وی افزود: این هفته قرار است در جلسه‌ای به مشکلات خودروسازان و برخی دیگر از صنایع پایین دستی فولاد رسیدگی شود. هر آنچه که در داخل تولید نمی‌شود، فولادسازان باید خطوط تولید خود را اصلاح کرده و نسبت به تامین آنها اقدام کنند و در غیر این صورت با رعایت ضوابطی امکان واردات این محصولات وجود دارد.

او تاکید کرد: البته باید حواسمان باشد ضعف‌های دیگر خود را به حساب فولادسازان نگذاریم، یعنی هرچقدر از خودروسازان حمایت کنیم، باز هم در آخر گلایه‌مندی دارند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا