مذاكرات هیات فرانسوی برای تولید مدل جدید خودرو در ایران

مذاكرات هیات فرانسوی برای تولید مدل جدید خودرو در ایران

یك هیات فرانسوی برای مذاكره در مورد سرمایه‌گذاری مشترك در بخش خودروسازی، با رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) دیدار و گفت وگو كرد.

 

به نقل از ایدرو، این هیات فرانسوی متشكل از آقایان «اولیور بورگش» معاون اجرایی و «جان كریستف كیومارد» عضو هیات مدیره و مدیر بخش خاورمیانه و آفریقای شركت سیتروئن، ضمن ابراز خوشحالی از مذاكره با طرف‌های ایرانی برای توسعه و ارتقای همكاری‌های دوجانبه، پیشنهادهای اجرایی خود را برای اجرایی كردن همكاری‌های تازه در فضای پسا تحریم ارائه كردند.
در این دیدار «منصور معظمی» رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع، با یادآوری همكاری‌های قبلی ایران و فرانسه در بخش خودروسازی و ابراز امیدواری به اینكه در آینده همكاری‌های دوجانبه خوبی داشته باشیم اظهار داشت: براساس سیاست وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت، ‌داخلی سازی قطعات خودرو، صادرات تولیدات خودرویی و همچنین استفاده از تجهیزات و قطعات خودرو ساخت داخل در تولید محصولات جدید، مورد توجه و تاكید جدی قرار دارد.
وی همچنین با اشاره به اهمیت برقراری همكاری سازنده كه متضمن تامین سود و منافع دوجانبه است، افزود: توجه به كیفیت خودروهای تولید شده برای كسب رضایتمندی مردم بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل اصرار داریم مدل های جدید خودرو با بهترین كیفیت تولید شوند تا بتوانیم پاسخگوی نیاز مردم باشیم.
رئیس هیات عامل سازمان گسترش با اشاره به لزوم طراحی مدل‌های جدید خودرو گفت: در هرگونه شراكت سرمایه‌گذاری جدید باید مسائل عمده و كلیدی مورد توجه جدی قرار گیرد؛ از جمله اینكه حداقل 40 درصد از قطعات خودرو باید داخلی سازی، 30 درصد از تولیدات صادر شود و همچنین نوع موتور براساس رده بندی یورو 6 باشد.
براساس این گزارش، در پایان جلسه مقرر شد طرفین نسبت به ارائه پیشنهادهای اجرایی مورد نظر خود اقدام كنند.
حضور سیتروئن در ایران از سال 1346 در شركت سایپا شروع شد و همراهی سیتروئن سالها ادامه پیدا كرد تا زانتیا در سایپا به خط مونتاژ رسید؛ این روابط در سال های گذشته با وقفه ای همراه شد و اكنون دوباره حضور دوباره در ایران، روی میز مدیران سیتروئن قرار گرفته است.
كریستوف كمار عضو هیات مدیره شركت PSA (پژو سیتروئن فرانسه) و مدیر اجرایی این شركت در خاورمیانه و آفریقا در همایشی كه اسفندماه پارسال در تهران برگزار شد حضور یافت و از آغاز فصل نوین همكاری پژو سیتروئن با سایپا خبر داد.
وی افزود: سیتروئن امسال جشن 50 سالگی همكاری خود با شركت سایپا را جشن گرفته و فصل جدیدی از همكاری با سایپا را آغاز خواهد كرد كه این همكاری در قالب ایجاد یك شركت جدید با سرمایه گذاری مشترك انجام خواهد شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا