ميتسوبيشي به دو دهه دستكاري اطلاعات سوخت خودرو اعتراف كرد

ميتسوبيشي به دو دهه دستكاري اطلاعات سوخت خودرو اعتراف كرد

تهران – ايرنا – شركت ميتسوبيشي موتورز ژاپن روز سه شنبه اعلام كرد كه از سال 1991 اطلاعات ميزان بهره وري خودروهاي خود را با استفاده از يك روش غيراستاندارد محاسبه و به ثبت رسانده است.

به گزارش خبرگزاري «كيودو» ژاپن، «تِتسورو آيكاوا» مدير شركت ميتسوبيشي امروز /سه شنبه/ در يك كنفرانس خبري اعلام كرد كه اين شركت در طول 25 سال گذشته در جمع آوري اطلاعات لازم براي محاسبه ميزان بهره وري مصرف سوخت از يك روش غيراستاندارد استفاده كرده است.
وي همچنين اذعان داشت كه اين شركت براي ثبت اطلاعات سوخت برخي از مدل هاي ميني خودرو نيز به جاي آزمايش واقعي، از محاسبات تئوريك بهره گرفته است تا آن ها را بهينه سوز جلوه دهد.
وي در اين رابطه افزود : اين مشكل بزرگي است كه مي تواند بقاي شركت ما را به خطر بيندازد و اين وظيفه من بود كه آن را افشا كنم.
آيكاوا ضمن ارسال گزارش خود در اين رابطه به وزارت زمين، زيرساخت، حمل و نقل و گردشگري ژاپن اعلام كرد كه يك تيم ثالث وظيفه بررسي اين موضوع و اعلام نتايج آن را ظرف مدت سه ماه بر عهده خواهد داشت.
گرچه روش مورد استفاده در اين شركت منطبق با استاندارد هاي آمريكا است، ولي با قوانين سختگيرانه ژاپن در اين زمينه هم خواني ندارد.
كنفرانس خبري امروز در پاسخ به درخواست وزارت حمل و نقل براي ارائه اطلاعات بيشتر درباره رسوايي هفته گذشته اين شركت برگزار شد كه بر اساس آن، اطلاعات سوخت چهار مدل از خودروهاي ميتسوبيشي دستكاري شده بود.
ارزش سهام اين شركت در بورس توكيو پس از رسوايي اخير بالغ بر 15 درصد افت كرده و با ثبت بيشترين ميزان افت ناگهاني از سال 2004، ميتسوبيشي را در آستانه يك بحران جدي قرار داده بود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا