گزارش روز؛

عرضه هایی که بی پاسخ نماند

عرضه هایی که بی پاسخ نماند

بازار امروز در حالی شروع شد که شاید اغلب کارشناسان بازار، انتظار عرضه در گروه خودرویی را داشتند ولی در عین حال تقاضای خرید این گروه تا بازگشایی بازار روی تابلو معاملات باقی ماند.

 

بازار امروز در حالی شروع شد که شاید اغلب کارشناسان بازار، انتظار عرضه در گروه خودرویی را داشتند ولی در عین حال تقاضای خرید این گروه تا بازگشایی بازار روی تابلو معاملات باقی ماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، به نقل از کارگزاری مهرآفرین با توجه به اینکه با نزدیک تر شدن به تاریخ برگزاری مجامع شرکت ها و همچنین انتظار سرمایه گذاران از ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه و همچنین اظهار نظر مدیران صنعت خودرویی کشور درباره آینده خوب این صنعت باعث ایجاد امید و انتظار افزایش شاخص است.

در گروه ساختمانی و انبوه سازی ، که اکثرا مثبت معامله شدند ، نمادهای وآذر ، کرمان، ثترانح، ثفارس، وساخت، ثمسکن با اقبال بیشتر از سوی سهامداران معاملات مثبتی را تجربه کردند.در حالی که در این گروه نماد های وتوس ،ثرود،ثامان، ثاباد و ثغرب با کاهش تقاضا و کاهش قیمت روبرو شدند.

گروه رایانه طی روز جاری، با معاملات کم حجم و متعادلی همراه بود. تنها نماد مفاخر بود که توانست خود را به درصدهای مثبت بالاتری برساند و تا 365 تومان نیز معامله شد. نمادهای افرا، مرقام، رانفور، سیستم، مداران و رتاپ به صورت متعادل و در محدوده صفر قیمتی مورد معامله قرار گرفتند. بیشترین ارزش معاملات مربوط به نمادهای مداران و مفاخر بود.

در گروه خدمات فنی مهندسی دو نماد این گروه نیز تقریبا روز آرامی رو پشت سر گذاشتند. نماد رمپنا با 1.7 میلیون سهم معامله در نهایت با قیمت 950 تومان بسته شد. رتکو نیز کم حجم و متعادل بود.

در گروه بانکی با توجه به سخنان مدیران اقتصادی مبنی بر افزایش سرمایه بانکها ، امروز شاهد معاملات مثبت و افزایش قیمت در اکثر نمادهای این گروه بودیم . پست بانک ایران در قیمت ۲۱۲ تومان با حدود 7 میلیون سهم صف خرید متوقف شد در حالی که نمادهای وتجارت و وپارس نیز با افزایش تقاضا و صف خرید مواجه شدند . بقیه نمادهای هم گروهی نیز اکثر در حاشیه مثبت معامله شدند . و ازتنهای نمادهای کم اقبال این گروه می توان به نماد وکوثر،ونوین و وانصار اشاره کرد.

در گروه محصولات شیمیایی شاهد معاملات متعادل در نمادهای این گروه بودیم . نمادهای شسینا، شکربن ، شپارس و شپترو در این گروه با صف خرید روبرو شدند. نمادهای شدوص ، شفارا ،فارس، و شیراز با کاهش قیمت مواجه شدند . نماد معاملاتی گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان در دقایق پایانی معاملات امروز در قیمت ۱,۵۶۱ ریال با رشد ۵۵ درصدی در بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران ، مورد بازگشایی قرار گرفت.

در گروه فلزات اساسی نمادهای این گروه معاملات به نسبت بهتری را نسبت به روز گذشته تجربه کردند. به طوریکه اکثر نمادهای این گروه در حاشیه مثبت دادوستد شدند . نمادهای ارفع ،فرآور،هرمز،فلوله،فخوزح، ذوب ، فاسمین و فپنتا با استقبال خوب سهامداران خود با صف خرید مواجه شدند .در حالی که اکثر کارشناسان علت استقبال سرمایه گذاران از رشد قیمتی این گروه را افزایش نرخ معامله ورق گرم فولاد مبارکه در بورس کالا می دانند. البته در پایان معاملات امروز بورس کالا ، ورق فولاد مبارکه با 10% رشد مواجه شد.

نمادهای گروه استخراج کانه های فلزی بر خلاف معاملات روز گذشته ، اکثرا مثبت و پرتقاضا دادوستد شدند ، تا جایی که با جمع آوری صف های فروش در نمادهای کاما و کبافق ، شاهد معاملات مثبت در ۲ نماد مذکوربودیم. حفاری نیز در گروه استخراج نفت و گاز در قیمت ۴۰۴ تومان صف خرید را تجربه کرد.

اکثر نمادهای گروه خودرویی امروز نیز معاملاتشان را پرتقاضا و در حاشیه مثبت آغاز کردند ، به طوریکه نمادهای خساپا ، خپارس ، خمحور ، خچرخش ، خعتبار ، خزر ، خپویش و خموتور با صف خرید مواجه بودند . نمادهای خودرو ، خاور ، ورنا ، خگستر و خزامیا نیز بدون صف خرید و در حاشیه ۳ درصد مثبت دادوستد شدند در حالی که با نزدیک تر شدن به لحظات پایانی ساعات معاملات شاهد کاهش تقاضا و حتی افزایش عرضه در برخی نمادهای این صنعت بودیم در این گروه نماد خاذین ،خشرق،خزامیا،خگستر،خفناور و ورنا با بیشترین کاهش قیمت بکار خود پایان دادند.

گروه قند و شکر که طی روز های گذشته با کاهش قیمت و معامله در قیمت های منفی روبرو شده بود امروز را بصورت متعادل و مثبت پشت سر گذاشت در این گروه نماد های قشیر،قثابت،قصفها و قچار با افزایش تقاضای خرید روبرو شده بودند در حالی که تنها نمادی که با تقاضای شدید عرضه مواجه شد نماد قنقش بود.

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات امروز ، با ۲۴۰ واحد رشد در ارتفاع ۷۸ هزار و ۶۸۸ واحدی ایستاد. بیش از ۵۳% از نمادهای بورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند. حجم معاملات بورس به استثنا معاملات بلوکی به ۱۳۳۷ میلیون سهم، ارزش معاملات به ۲۷۹.۹ میلیارد تومان و ارزش بازار به ۳۴۲ هزار میلیارد تومان رسید.

شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز ، با ۶ واحد رشد در رقم ۸۰۱ واحدی جای گرفت . بیش از ۶۶ درصد از نمادهای فرابورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند. حجم معاملات فرابورس به استثنا معاملات بلوکی به ۱۷۶ میلیون سهم، ارزش معاملات به ۵۴.۲ میلیارد تومان و ارزش بازار به ۵۵ هزار میلیارد تومان رسید .

بیشترین اثر مثبت بررشد شاخص نیز توسط نمادهای کچاد ، خساپا ، وتجارت ، فولاد ، وبصادر رقم خورد و در مقابل نمادهای همراه و تاپیکو با افت خود مانع افت بیشتر شاخص شدند . در پایان معاملات روز جاری، سه صنعت خودرو و قطعات ساخت ، فلزات اساسی و بانکها و موسسات اعتباری به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند .

 پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری مهرآفرین است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری مهرآفرین است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا