داد و ستد بیش از 239 میلیون اوراق بهادار در فرابورس

داد و ستد بیش از 239 میلیون اوراق بهادار در فرابورس

در جریان معاملات روز جاری در فرابورس ایران، بیش از 239 میلیون ورقه بهادار مورد معامله قرار گرفت.


در جریان معاملات روز جاری در فرابورس ایران، بیش از 239 میلیون ورقه بهادار مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از فرابورس ایران، بازار فرابورس در روز 6 اردیبهشت‌ماه شاهد خرید و فروش 239 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 109 میلیارد ریال بود.

آیفکس در ساعات آغازین فعالیت بازار بیش از 8 واحد بالا رفت اما پس از آن رو به کاهش گذاشت و در پایان با 6.4 واحد افزایش نسبت به دیروز نمایشگر عدد 801 شد.

در بازار اول 39 میلیون ورقه بهادار به ارزش 82 میلیارد و 560 میلیون ریال داد و ستد شد و همین طور 135 میلیون و 830 هزار ورقه بهادار به ارزش 459 میلیارد و 290 هزار ریال در بازار دوم مورد معامله قرار گرفت.

بیشترین حجم و ارزش معاملات روز دوشنبه متعلق به ذوب آهن اصفهان با معامله 37 میلیون و 690 هزار سهم به ارزش 101 میلیارد ریال بود. در عین حال سهام بیمه آرمان، آهن و فولاد ارفع و گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان بیشترین افزایش قیمت و قاسم ایران، مهندسی ساختمان راه آهن و بیمه اتکایی ایرانیان بیشترین کاهش قیمت را در روز جاری تجربه کردند.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیشترین حجم و ارزش معاملات متعلق به اوراق مشارکت شهرداری مشهد به ارزش 77 میلیارد ریال بود و ارزش معاملات روزانه در تمام نمادهای اسناد خزانه اسلامی به رقم 66 میلیارد ریال رسید. ضمن اینکه بیشترین حجم معاملات ‏ETF‏ هم به صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتی کوثر با خرید و فروش 3 میلیون و 460 هزار سهم اختصاص یافت.‎

این گزارش می‌افزاید، امروز اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در اغلب نمادها با کاهش قیمت مواجه و هر ورقه آن در بازه 692 تا 797 هزار ریال مبادله شد. بیشترین افت قیمت مربوط به نماد آبان‌ماه 94 بود.

امروز شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت لاوان، بیمه نوین و اوراق مشارکت شرکت بین المللی توسعه ساختمان بودیم و نماد معاملاتی شرکت بیمه آرمان جهت برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام در روز چهارشنبه، در پایان معاملات امروز متوقف شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا