رئيس هيات تجاري پرتغال تاكيد كرد

امكان اتصال شركت هاي ايراني به بازار اروپا از طريق پرتغال

امكان اتصال شركت هاي ايراني به بازار اروپا از طريق پرتغال

تهران- ايرنا- رئيس هيات تجاري پرتغال در تهران اعلام كرد: شركت‌هاي ايراني در مناسبات خود با شركت‌ها و بازار پرتغال، محدود به اين كشور نمي شوند و مي‌توانند از طريق ما به ساير بازارهاي اروپايي بويژه كشورهاي پرتغالي زبان دسترسي داشته باشند.

به گزارش اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي تهران، «پدرو ماگاليانش» يكشنبه در يك نشست مشترك با همتايان ايراني در محل اتاق تهران گفت: بازار پرتغال راه مناسبي براي حضور در بازار آفريقا و آمريكاي لاتين است و بنگاه‌ها و بازرگانان ايراني مي‌توانند از راه پرتغال به اين بازارها اتصال پيدا كنند.
رياست هيات تجاري پرتغال را مديركل بين‌الملل اتاق بازرگاني و صنايع اين كشور برعهده دارد و مديران شماري از شركت‌ها و بنگاه‌هاي اقتصادي و صنعتي اين كشور او را در اين سفر همراهي مي كنند.
اين شركت هاي پرتغالي در زمينه سلامت، تجهيزات پزشكي و دارويي، محصولات الكتريكي و الكترونيكي، لوازم خانگي، فناوري اطلاعات، رسانه‌هاي تصويري، حمل‌ونقل، مشاوره مهندسي و محيط زيست، مبلمان اداري و محصولات نفتي فعالند.

**پرتغال پلي به بازار آمريكاي لاتين
مديركل امور بين‌الملل اتاق بازرگاني و صنايع پرتغال تاكيد كرد اين كشور در برقراري مناسبات اقتصادي و تجاري با شريكان خود به تعهدات خود پايبند است.
وي گفت: توسعه همكاري‌هاي اقتصادي با ايران يكي از اهداف جدي اتاق بازرگاني و صنايع پرتغال محسوب مي شود و ليسبون به دنبال برقراري روابط برد- برد با تهران است.

** ضرورت برقراري خط پروازي بين تهران - ليسبون
معاون امور بين‌الملل اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي تهران يادآوري كرد: هيات ‌هاي سياسي و تجاري ايران و پرتغال پارسال رفت وآمدهايي داشتند كه حاصل آن امضاي چندين تفاهمنامه بويژه ميان شركت‌هاي هواپيمايي دو طرف براي برقراري پروازهاي مستقيم تهران- ليسبون و نيز گشايش شركت حقوقي پرتغال در تهران بود.
به گفته «محمدرضا بختياري»، تابستان امسال دفتر تجارت و سرمايه‌گذاري پرتغال در محل سفارت اين كشور در تهران گشايش مي يابد.
بختياري حجم مبادلات تجاري ايران و پرتغال در سال‌هاي گذشته را نزديك به 40 ميليون دلار ذكر كرد و گفت: پارسال همكاري‌هاي دوجانبه تجاري تهران- ليسبون به رقم 117 ميليون يورو افزايش يافت اما سطح كنوني مبادلات مطلوب نيست.
بختياري تعلل بانك‌هاي اروپايي براي برقراري ارتباط پولي و مالي با ايران را يادآوري كرد و افزود: موسسه‌هاي مالي پرتغالي اعطاكننده وام و صندوق‌هاي ضمانت صادرات بايد شركت‌هاي اين كشور را در انجام معاملات خود با ايران به طور فعالانه همراهي كنند.
معاون امور بين‌الملل اتاق تهران همكاري‌هاي سه‌جانبه ايران، پرتغال و همسايگان ايران و كشورهاي پرتغالي‌زبان را ميسر دانست.
به گفته بختياري، طبق برنامه ششم توسعه، ايران به سرمايه‌گذاري ساليانه 50 ميليارد دلار نيازمند است كه در اين ارتباط دولت پرتغال مي‌تواند براي تامين مالي (فاينانس) پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري در ايران و بهره‌برداري از ظرفيت‌هاي موجود، تلاش جدي از خود نشان دهد تا افزون بر بازار ايران، نيازمندي هاي كشورهاي منطقه با جمعيت 300 ميليون نفري را زير پوشش قرار دهد.
به گزارش ايرنا، «ائولونونس آلميدا» رئيس اتاق بازرگاني پرتغال، آبان ماه پارسال در تهران اعلام كرد زمينه همكاري‌ اقتصادي ايران و پرتغال فراوان است اما زماني اين فرصت‌ها به همكاري تبديل مي‌شود كه اتاق‌ بازرگاني دو كشور از فرصت‌هاي به وجود آمده حمايت و استفاده كنند.
وي با استقبال از همكاري‌ درازمدت و سرمايه گذاري مشترك با شركت هاي ايراني گفته بود زمينه هاي مورد علاقه دو كشور خدمات فني مهندسي، صنعتي، عمراني، شركت هاي دانش بنيان و گردشگري است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا