امكان همكاری ایران و آفریقای جنوبی در زمینه های بهداشتی، بانكی و حمل و نقل

رئیس اتاق تهران: آفریقای جنوبی دروازه ورود به بازارهای زیادی در آفریقاست

رئیس اتاق تهران: آفریقای جنوبی دروازه ورود به بازارهای زیادی در آفریقاست

تهران- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی تهران، آفریقای جنوبی را دروازه ورود جمهوری اسلامی ایران به بخش بزرگی از بازارهای قاره سیاه دانست.

«مسعود خوانساری» بعداز ظهر امروز (یكشنبه) در همایش تجاری ایران و آفریقای جنوبی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران گفت: آفریقای جنوبی یكی از اقتصادهای پیشرو با رشد اقتصادی باثبات و قابل توجه در آفریقاست و برای ایران همواره یك كشور هدف به منظور همكاری اقتصادی تجاری به شمار می رود
وی افزود: ایران و آفریقای جنوبی هر یك در منطقه سیاسی و اقتصادی خاورمیانه و آفریقا از جایگاه پراهمیت و با توانمندی های بی شمار برخوردارند و می توانند پرچمدار ارتباطات اقتصادی این دو منطقه باشند.
به گفته وی، آفریقای جنوبی به سبب عضو بودن در نهادهای منطقه ای و بین المللی مانند اتحادیه آفریقا، اتحادیه كشورهای همسود، سازمان جهانی تجارت، صندوق بین‌المللی پول، گروه ۷۷ و گروه ۲۰ موقعیتی متمایز و متفاوت از سایر كشورهای آفریقایی دارد و برای شركت های ایرانی گزینه های مطلوب تری برای همكاری فراهم می كند.
خوانساری یادآوری كرد با وجود تاكید وزیر امورخارجه آفریقای جنوبی بر گسترش روابط تجاری با وجود تحریم ها در سفر اردیبهشت ماه پارسال به تهران و همچنین برگزاری 12 نشست كمیسیون مشترك با مصوبات فراوان و تبادل بیش از 90 سند دیگر تجاری هنوز در زمینه مبادلات مالی و پولی و روابط بانكی با مشكل روبروییم.
خوانساری اضافه كرد: توسعه روابط تجاری با آفریقای جنوبی فرصت های بسیاری برای صادركنندگان ایرانی به منظور جذب سرمایه گذاری خارجی و انتقال دانش فنی به كشور ما پدید می آورد.
وی پیش بینی كرد با توجه به تركیب هیات اقتصادی تجاری همراه رئیس جمهوری آفریقای همكاری دو كشور در بخش های نفت، گاز و پتروشیمی، بانكی و مالی، صنعت و معدن، برق و انرژی، بهداشت و درمان، حمل و نقل، كشاورزی، گردشگری و فناوری اطلاعات گسترش یابد.
رئیس جمهوری آفریقای جنوبی بامداد یكشنبه در صدر هیاتی 180 نفره به تهران وارد شد.
این نخستین سفر ریاست جمهوری این كشور به ایران پس از 37 سال است.
قرار بود زوما دهم اسفند گذشته (1394) به تهران سفر كند كه این سفر به دلیل بحران داخلی در كشورهای قاره آفریقا به تعویق افتاد.
صبح امروز هشت سند همكاری در بخش های مختلف اقتصادی بین ایران و آفریقای جنوبی امضا شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا