در گفت‌وگو با دبیر انجمن سنگ‌آهن مطرح شد:

تردید در تحقق حقوق دولتی ۹۰۰ میلیارد تومانی معادن

تردید در تحقق حقوق دولتی ۹۰۰ میلیارد تومانی معادن

گروه معادن - دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن درباره تحقق حقوق دولتی 900 میلیارد تومانی معادن بیان کرد: اگر سطح انتظارات دولت از تحقق مالیات بر درآمدهای معدنی بیش از 900 میلیارد تومان باشد، غیرمنطقی خواهد بود، چرا که اصلا چنین درآمدی حاصل نخواهد شد.

به گزارش ماین نیوز، علیرضا سیاسی‌راد درباره تحقق حقوق دولتی 900 میلیارد تومانی معادن اظهار کرد: در شورای عالی معادن مالیات بر درآمدهای معدنی دولت از حقوق دولتی 900 میلیارد تومان پیش‌بینی شده اما تا این لحظه به تصویب نرسیده است.

او با بیان اینکه انتظار می‌رود میزان حقوق دولتی همانند سال گذشته تغییری نداشته باشد، افزود: اگر میزان درآمدهای معدنی از حقوق دولتی همانند سال قبل تخمین زده شود، با توجه به رکود فعلی بازار مواد معدنی سیاست به جایی خواهد بود اما اگر سطح انتظارات دولت از تحقق مالیات بر درآمدهای معدنی بیش از 900 میلیارد تومان باشد، امری غیرمنطقی خواهد بود که اصلا چنین درآمدی حاصل نخواهد شد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن بیان کرد: مهمترین اولویت درآمدهای معدنی توسعه فعالیت‌های معدنی کشور است و بنا بر همین اصل اگر حقوق دولتی بالایی در نظر گرفته شود، تنها سبب افزایش تعطیلی معادن خواهد بود. در حالی که اگر مالیات بر درآمدهای معدنی رقمی منطقی تعیین شود، معادن بیشتری در سال جدید احیا خواهند شد.

سیاسی‌راد با اشاره به رشد بیش از پنج درصدی نرخ رشد اقتصادی در سال جاری اظهار کرد: از طرفی با توجه به چنین سیاستی در تحقق 900 میلیارد تومان از مالیات بر درآمدهای معدنی تردید وجود دارد و با افزودن درصدی به حق انتفاع نسبت به سال گذشته محقق شدن این درآمدها کمتر منطقی خواهد بود.

او با اشاره به تعیین حق انتفاع 20 درصدی حقوق دولتی معادن گفت: برخی معادن هستند که پروانه بهره‌برداری‌شان در اختیار دولت است و در پرداخت این مالیات مشکل دارند که با این حال پیش‌بینی شده در برنامه ششم حق انتفاع به صورت پلکانی تعریف شود.

این اظهارات در حالی است که پیش از این معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش‌بینی حقوق دولتی معادن در سال 1395 را 900 میلیارد تومان اعلام کرده و گفته بود: انتقاداتی زیادی در خصوص میزان حقوق دولتی معادن از سوی معدنکاران به ما وارد می‌شود. اما وقتی به ما به صورت قانونی دستور داده می‌شود که هزار و 800 میلیارد تومان حقوق دولتی جمع‌آوری کنیم، با وجودی که خودمان هم اعتقاد داریم این عدد قابل تحقق نیست، اما مجبور به اطاعت از قانون هستیم. برای سال جاری نیز جمع‌آوری 900 میلیارد تومان حقوق دولتی معادن پیش‌بینی شده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا