تاكید ایران و آفریقای جنوبی بر تسریع در برقراری روابط كارگزاری بین بانكی

تاكید ایران و آفریقای جنوبی بر تسریع در برقراری روابط كارگزاری بین بانكی

تهران- ایرنا- «افزایش همكاری های بانكی و همچنین تسریع در برقراری روابط كارگزاری بانك ها» در دیدار «پراوین گوردهان» وزیر دارایی آفریقای جنوبی با وزیر امور اقتصادی و دارایی كشورمان تاكید شد.

به گزارش ایرنا از وزارت امور اقتصادی و دارایی، علی طیب نیا در دیدار با همتای آفریقای جنوبی خود با یادآوری روابط سیاسی عمیق و دوستانه بین دو كشور گفت: روابط بین ایران و آفریقای جنوبی همواره در سطح خوبی بوده است و حتی در دوران تحریم های ظالمانه علیه كشورمان این روابط تداوم یافت.
وی با اشاره به رفع موانع اقتصادی و لغو تحریم ها ابراز امیدواری كرد، با توجه به شرایط جدید، سطح روابط دوجانبه ارتقا یافته و به میزان پیش از تحریم ها و حتی بالاتر از آن افزایش یابد.
طیب نیا افزود: آفریقای جنوبی مهمترین و بزرگ ترین قدرت در قاره آفریقاست و ایران، این كشور را به عنوان دروازه ای برای ورود به قاره آفریقا می بیند.
وی ادامه داد: روابط اقتصادی و تجاری بین دو كشور باوجود ظرفیت های بسیار بالای موجود، بسیار پایین است؛ یكی از دلایل آن شرایط خاص دوران تحریم بود كه كاهش حجم مبادلات اقتصادی و تجاری بین دو كشور را موجب شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی، تسریع در برقراری روابط كارگزاری بین بانك های دو كشور را از جمله اقداماتی دانست كه در زمینه توسعه روابط اقتصادی و تجاری باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی ادامه داد: رفع تحریم ها، محدودیت های موجود در این زمینه را از بین برده و باید با اعتماد و اطمینان بخشی به بانك ها و فعالان مالی، زمینه برقراری مجدد روابط كارگزاری فراهم شود.
طیب نیا در ادامه با اشاره به اقدامات بانك های ایرانی در این زمینه گفت: گام های مثبتی توسط بانك های ایرانی در این زمینه برداشته شده و با توجه به حمایت های دولت آفریقای جنوبی، امیدواریم روابط بانكی به زودی از سر گرفته شود.

** اراده آفریقای جنوبی بر توسعه روابط اقتصادی، تجاری و مالی با ایران
پراوین گوردهان وزیر دارایی آفریقای جنوبی نیز در این دیدار، به اراده كشورش بر توسعه روابط اقتصادی، تجاری و مالی با ایران اشاره كرد و گفت: پس از رفع تحریم ها تلاش می كنیم روابط بانكی به ویژه روابط كارگزاری بین بانك ها زودتر برقرار شود، زیرا بدون برقراری روابط بانكی موثر، امكان افزایش حجم مراودلات تجاری و مبادلات مالی وجود نخواهد داشت.
وی با اشاره به تجربه موفق سرمایه گذاری مشترك در قالب دو شركت MTN و «آریا ساسول» در ایران، افزود: شركت های آفریقای جنوبی با توجه به فرصت های جدید سرمایه گذاری و فضای مثبت بین المللی به وجود آمده در ایران، برای انجام سرمایه گذاری های جدید آمادگی دارند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا