فرصت هاي سرمايه گذاري خارجي در صنعت آلومينيوم بررسي مي شود

فرصت هاي سرمايه گذاري خارجي در صنعت آلومينيوم بررسي مي شود

تهران- ايرنا- چهارمين همايش دو روزه فرصت هاي سرمايه گذاري خارجي در صنعت آلومينيوم ايران بيست و دوم ارديبهشت ماه در تهران آغاز به كار مي كند.

به گزارش ايرنا، مركز تحقيقات آلومينيوم ايران با حمايت سازمان توسعه و نوسازي معادن وصنايع معدني ايران (ايميدرو) اين همايش را برگزار مي كنند.
هدف از برگزاري چهارمين كنفرانس بين‌المللي آلومينيوم ايران (IIAC 2016)، تمركز بر صنعت رو ‌به ‌رشد آلومينيوم ايران و سراسر جهان است.
در سومين دوره اين همايش كه سال 2014 ميلادي (1393 خورشيدي) در تهران برگزار شد، 450 شركت داخلي و 40 شركت خارجي از سراسر جهان حضور داشتند.
قرار است در همايش امسال بيش ‌از 100 نماينده صنعتي از ايران و خارج از كشور ديدگاه خود را در زمينه فناوري صنايع بالادستي و پايين‌دستي آلومينيوم و توانمندي توليد آلومينيوم در منطقه خليج‌فارس به اشتراك گذارند.
مهمترين موضوع هاي مورد بررسي در چهارمين همايش بين‌المللي آلومينيوم ايران، فرصت‌هاي اين صنعت براي سرمايه‌گذاري خارجي در ايران، آلومينيوم و بازارهاي مربوط به آن، پيشرفت‌هاي آتي در توليد آلومينيوم و كاربردهاي آن، فناوري احياي آلومينيوم، مواد خام، ريخته‌گري و انجماد، خواص مكانيكي و شكل‌دهي، بازيابي و محيط زيست است.
برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي با همكاري شركت‌ها و سازمان‌هاي داخلي و بين‌المللي و برپايي نمايشگاه از آخرين محصولات و دستاوردهاي شركت‌هاي داخلي و خارجي از برنامه هاي جنبي اين همايش است.
به گزارش ايرنا، انرژي ارزان‌قيمت و موقعيت منحصر‌به‌فرد خليج‌فارس در دهه گذشته، ايران را به مكاني مناسب براي توليد آلومينيوم اوليه تبديل كرده است.
ايميدرو، ايران را كشور بيستم توليدكننده بزرگ آلومينيوم در جهان معرفي كرده كه داراي نرخ رشد ساليانه 10 درصدي است.
سال ۲۰۱۲ ميلادي، جمهوري اسلامي 338 هزار تن شمش آلومينيوم توليد كرد و پيش بيني شده است اين رقم تا سال 2016 به 770 هزار تن برسد.
انتظار مي رود در سال 2025 ميلادي ظرفيت اين بخش در كشور ما يك ميليون و 500 هزار تن باشد.
سرمايه‌گذاري هشت ميليارد و 500 ميليون يورويي (11 ميليارد و 400 ميليون دلاري) به منظور چهار برابر ساختن توليد تا سال 2025 ميلادي، در واقع بخش كوچكي از برنامه رشد صنعت آلومينيوم ايران در آينده محسوب مي شود.
كارخانه آلومينيوم ايران (ايرالكو اراك)، المهدي و هرمزال (استان هرمزگان) سه واحد فعال بزرگ توليد شمش در اين بخش به شمار مي روند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا