شمش فولاد خوزستان هر هفته دربورس كالا عرضه مي شود

شمش فولاد خوزستان هر هفته دربورس كالا عرضه مي شود

گروه صنایع معدنی >فولاد - با رکود حاکم بر بازار در سال گذشته، واحد هاي فولادي اغلب از شرايط موجود راضي نبودند و در نتيجه اقدام به کاهش توليد کردند تا بتوانند با پايين آوردن هزينه ها و گذران وضعيت رکودي،امسال به بازار برگردند.

به گزارش ماین نیوز، در سال جديد با وجود آنکه تقاضاي جدي در بازار به وجود نيامده اما افزايش تعرفه واردات محصولات فولادي باعث شد تا خريد ها طي 10 روز گذشته افزايش يابد و اين در حالي است که به دليل کاهش توليد، قيمت ها روندي صعودي در پيش گيرد، گرچه برخي از کارشناسان اين رشد قيمت ها را حبابي مي دانند و معتقدند تا زماني که تقاضاي جدي براي محصولات فولادي نباشد، نمي توان به بهبود و يا رشد قيمت ها اميدوار بود.

در همين زمينه واحد هاي فولادي توليد کننده مواد اوليه که تاکنون با کمبود تقاضا براي محصولاتشان مواجه بودند از اين فرصت استفاده کرده و سعي دارند تا با افزايش توليد نياز داخل را تامين کنند. در همين زمينه معاون بازاريابي و فروش شرکت فولاد خوزستان درخصوص وضعيت تقاضا و ميزان عرضه شمش فولاد خوزستان اظهار کرد: تمام تقاضاي بازار را پاسخگو هستيم و هر هفته با دست پر به بورس کالامي رويم و قيمت ها نيز به صورت رقابتي کشف خواهد شد. بهمن تجلي زاده تصريح کرد: سال گذشته به دليل رکودي که وجود داشت بايد با خريداران قبل از حضور در بورس مذاکراتي انجام مي داديم و در واقع معاملات در بورس ثبت مي شد اما در سال جاري با رونق نسبي که حاصل شده و تقاضايي که وجود دارد محصولات روي تابلوي بورس رفته و قيمت ها در رقابت کشف خواهند شد.

وي افزود:با توجه به اينکه طي يک سال گذشته چندين واحد فولادي توليد کننده شمش بلوم به چرخه توليد اضافه شده، مشکلي در زمينه مواد اوليه به خصوص شمش نخواهيم داشت. وي ادامه داد: البته با وجود ساير واحد هاي فولادي شمشي، فولاد خوزستان همچنان خود را ملزم به تامين نياز داخل مي داند. وي افزود: در کنفرانسي نيز که اخيرا متال بولتن در دبي برگزار کرد و من نيز به عنوان نماينده فولاد خوزستان در آن شرکت داشتم، درخصوص نشانه هاي بهبود وضعيت بازار فولاد مواردي مطرح شد از جمله اينکه شاخص پيشران فولاد از رکود خارج شده و در مرز رونق قرار دارد.

اين عضو هيات مديره انجمن فولاد ايران تصريح کرد: با توجه به مواردي که در اين کنفرانس مطرح شد، نگراني هاي جهاني درخصوص رکود بازار فولاد بر طرف شده و قيمت ها تثبيت مي شوند. وي ياد آور شد: نکته ديگري که بايد متذکر شوم اتفاق مثبتي بود که بعد از اجراي برجام درخصوص روابط بازرگاني خارجي فولاد خوزستان افتاد و آن هم اعتماد دوباره به بازار ايران براي انعقاد قرارداد لانگ ترم يا بلند مدت بود.

تجلي زاده درخصوص ميزان صادرات فولاد خوزستان در سال گذشته گفت:در سال گذشته يک ميليون و 300 هزار تن شمش فولاد روانه بازار هاي صادراتي کرده و با وجود مازاد توليد، به دليل تعهدي که نسبت به تامين نياز داخل داريم به رغم کمبود تقاضا، محصول را انبار کرديم. وي ضمن اظهار اميدواري نسبت به بهبود شرايط بازار فولاد در سال جاري گفت: اميدواريم با توجه به شرايط مثبتي که در بازار فولاد به وجود آمده و همچنين وضع تعرفه ها، رونق به بازار بازگردد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا