با رشد شاخص‌ها در بازار ثبت شد؛

هجوم تقاضا به صف های فروش

هجوم تقاضا به صف های فروش

در معاملات روز جاری، بورس تهران بازار پس از استراحتی چند روزه، سبز پوش شد و تقاضا بر عرضه‌ها غلبه کرد.



در معاملات روز جاری، بورس تهران پس از استراحتی چند روزه، سبزپوش شد و تقاضا بر عرضه‌ها غلبه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس با رشدی 919 واحدی به رقم 78هزار و 435 واحدی رسید.

همچنین در این روز سهامداران یک میلیارد و 493 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش سه هزار و 509 میلیارد ریال در 92 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

گفتنی است در روز جاری همه شاخص های بورسی صعودی بودند. شاخص بازار اول با 909 واحد افزایش به رقم 54 هزار و 880 واحد و شاخص بازار دوم نیز با افزایش 424 واحد به رقم 171 هزار و 596 واحد رسیدند.

نمادهای فولاد مبارکه، سرمایه گذاری امید، گل گهر، سایپا، مپنا، سرمایه گذاری غدیر و بانک ملت با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد این متغیر را رقم زدند.

همچنین امروز صنایع خودرو، چند رشته‌ای و کانه‌های فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر جدول برترین گروه‌های بورسی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت‌ها متعلق به نمادهای پشم شیشه ایران، معادن بافق، لیزینگ خودرو غدیر، گل گهر، پلاسکو کار، فنرسازی زر و تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی بود.

این در حالی بود که نمادهای لامیران، بیمه ملت، صنعتی بهشهر، سیمان دورود، پارس دارو، قند قزوین و ماشین سازی نیرو محرکه با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین در پایان معاملات امروز گل گهر، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سرمایه گذاری سایپا، سرمایه گذاری رنا، سرمایه گذاری معادن و فلزات، فولاد مبارکه و فولاد خوزستان شاهد صف های خرید سنگین بودند به طوری که در این هفت نماد بیش از 166 میلیون تقاضا ثبت شد.

در مقابل نمادهای ایران ترانسفو، صنعتی بهشهر، اوراق استصناع توسعه ملی، داروسازی اکسیر، پتروشیمی جم و ایران خودرودیزل بیشترین عرضه‌ها را داشتند اما حجم این عرضه ها به میلیون سهم نیز رسید.

در پایان معاملات امروز ایران خودرودیزل با معامله 245 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و سرمایه گذاری امید با معامله 483 میلیارد ریال سهم بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا