در جریان معاملات امروز؛

پالایشی ها و خودرویی ها بورس را منفی کردند

پالایشی ها و خودرویی ها بورس را منفی کردند

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص کل برای دومین روز متمادی افت سنگینی را تجربه کرد.



در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاخص کل برای دومین روز متمادی افت سنگینی را تجربه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات روز جاری شاخص کل 468 واحد پایین آمد و به رقم 77هزار و 516 واحد رسید.

گفتنی است در این روز سرمایه گذاران تالار حافظ بیش از یک میلیارد و 210 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش  دو هزار و 955 میلیارد ریال در 87 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

همچنین در جریان معاملات روز یک شنبه نمادهای پالایش نفت بندرعباس، ایران خودرو، گل گهر، سایپا و پالایش نفت اصفهان با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص، افت این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود کشتیرانی و مپنا با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت بیشتر آن شدند.

در معاملات امروز هفت شاخص بورس منفی شدند. شاخص بازار اول 435 واحد کاهش به 53 هزار و 971 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با 386 واحد افت در رقم 171 هزار و 145 واحد ایستاد.

گروه های خودرو، سرمایه گذاری ها و بانک ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

همچنین بیشترین رشد قیمت ها نیز متعلق به نمادهای سرمایه گذاری اعتبار ایران، معادن بافق، صنعتی باما، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، بیمه دانا، تکنوتار و تراکتورسازی ایران بود.

این در حالی بود که نمادهای سیمان تهران، فولاد امیر کبیر کاشان، شیشه و گاز، فیبر ایران، سایپا دیزل، شهد و سایپا شیشه با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در پایان معاملات امروز سهامداران برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام تولید محور خودرو، پشم شیشه ایران، اوراق مشارکت سایپا، سهام سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، تکنوتار و اوراق مشارکت شهرداری شیراز بیشترین تقاضای خرید را داشتند.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار سهامداران ایران خودرو دیزل، سایپا دیزل، سرمایه گذاری سایپا، ایران خودرو، کنتورسازی ایران، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و داروسازی اکسیر سنگین ترین عرضه ها را در این نمادها ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز ایران خودرو با معامله 110 میلیون سهم به ارزش 389 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا