معاون وزیر تعاون : ۴۰۰ هزار کارا کارت ویژه بازنشستگان توزیع شد

معاون وزیر تعاون : ۴۰۰ هزار کارا کارت ویژه بازنشستگان توزیع شد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون ۴۰۰هزار کارا کارت توزیع شده و این وزارتخانه با ارسال پیامک از متقاضیان درخواست کرده که نسبت به دریافت کارت اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمد میدری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: متقاضیان می توانند کالاهای خود را از تعاونی های سراسر کشور، فروشگاه های زنجیره ای رفاه، اتکا، شهروند، سپه، اسکان، اسکات و فرهنگیان خریداری کنند .

وی اظهار داشت :بزودی به منظور سهولت خرید کالا توسط بازنشستگان، شمار فروشگاه های پذیرشگر کارا کارت افزایش خواهد یافت.

میدری افزود: طرح کارا کارت اکنون در دو استان کشور (تهران و البرز) به شکل نمونه انجام می شود و بزودی در سراسر کشور شکل اجرایی به خود خواهد گرفت.

وی گفت: میزان اعتبار کارا کارت چهار برابر حقوق بازنشسته و اقساط آن 12ماهه و بهره تسهیلات 12درصد پیش بینی شده است.

به گفته معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، کارت خرید اعتباری به عنوان یک وام کوچک محسوب می شود که دارنده آن می تواند نوسان خرید خود را کاهش دهد و بدون مراجعه به بانک یا افراد حقیقی نظیر دوستان و اقوام، نیاز کوتاه مدت خود را تامین کند.

متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه www.samanehrefah.ir ثبت نام کنند.

**بازنشستگان کشوری
میدری درباره بازنشستگان کشوری گفت: توزیع کارت برای بازنشستگان کشوری پس از ایام تعطیلات نوروز 95 شروع شده است و بازنشستگانی که کمتر از 15میلیون ریال (1.5میلیون تومان) دریافتی دارند، می توانند کارت خرید کالای ساخت داخل را دریافت کنند.

وی اظهار داشت: بازنشستگان کشوری می توانند در هر فروشگاه و یا نمایندگی کالای ساخت داخل نسبت به خرید کالا اقدام کنند.

میدری پیرامون نحوه دریافت کارت خرید برای بازنشستگان کشوری گفت : بازنشستگان کشوری می توانند ابتدا به سامانه بانک صادرات مراجعه کنند و سامانه شعبه ای که فرد باید به آن مراجعه کند، مشخص خواهد کرد.

به گفته وی، بازنشستگان کشوری نظیر بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، چهار برابر حقوق دریافتی با کارمزد 12درصد، می توانند تسهیلات خرید کالا را دریافت کنند، مدت بازپرداخت اقساط نیز 24 ماهه در نظر گرفته شده است.

طرح کارا کارت و همچنین کارت خرید کالای ساخت داخل یکی از برنامه های دولت یازدهم به منظور حمایت از اقشار حقوق بگیر و همچنین حمایت از تولید کالای ساخت داخل در حال انجام است.

به نقل از ایرنا، بازنشستگان می توانند با ارسال کد ملی خود به سامانه پیام کوتاه 10001422یا مراجعه به سایت www. samanehrefah. ir تمایل خود را برای دریافت کارت اعتباری خرید کالا با نام کارا کارت اعلام کنند.

تمامی دو میلیون و 700 هزار نفر بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی می توانند بدون ضامن و محدودیت سنی از دو طریق برای دریافت کاراکارت ثبت نام کنند، هزینه صدور کارت 20 هزار ریال (2000 تومان) است که در بانک از افراد درخواست کننده اخذ خواهد شد و پس از تأیید نهایی، متقاضی به بانک مراجعه و با ارائه کارت ملی و تکمیل فرم رضایتنامه کسر از حقوق، کارت خرید اعتباری خود را دریافت می کنند.

میزان اعتبار کارت یا میزان تخصیص وام معادل چهار برابر حقوق ماهیانه فرد است. چنانچه فردی حقوق دریافتی ماهانه او 10 میلیون ریال ( یک میلیون تومان )باشد، میزان وام اعتباری خرید کالای وی 40 میلیون ریال ( چهار میلیون تومان) است و اقساط وام هنگام واریز حقوق فرد بازنشسته از حساب وی کسر خواهد شد.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا