صادرات محموله 20 هزار تني فولاد به اردن

صادرات محموله 20 هزار تني فولاد به اردن

تهران- ايرنا- مدير عامل شركت فولاد كاوه جنوب كيش از صادرات نخستين محموله 20 هزار تني شمش فولادي بيلت از اين شركت به مقصد اردن خبر داد.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي بنياد مستضعفان، علي دهاقين افزود: نخستين محموله شمش (بيلت) شركت فولاد كاوه جنوب كيش با استاندارد BS4446 به ميزان 20 هزار تن به مقصد كشور اردن در حال بارگيري است و اين اقدام عملي در راستاي اجراي اقتصاد مقاومتي تنها دو ماه پس از توليد مستمر اين شركت انجام شده است.
مديرعامل شركت فولاد كاوه جنوب كيش يادآورشد: افزايش پيشنهادهاي خريد از شمال آفريقا، تركيه و كشورهاي حوزه خليج فارس به اين شركت ارسال شده و صادرات اين محموله 20 هزارتني به صورت قرارداد C&F (ارزش كالا به اضافه كرايه) در نوع خودش بسيار قابل توجه است.
دهاقين ضمن قدرداني از حمايت هاي موثر مسئولان بنياد مستضعفان در راستاي حمايت از نخستين محموله صادرات شمش فولاد كاوه جنوب به مقصد كشور اردن، افزود: كليه مراحل حمل از كارخانه و تحويل تا عرشه كشتي را كاركنان بازرگاني فولاد كاوه انجام داده اند.
وي افزود: شركت هاي فولادي تمايل دارند صادرات خود را به صورت FOB (تحويل در بندر) انجام بدهند، اما نخستين قرارداد صادراتي اين شركت در مقصد تحويل خريدار خواهد شد.
به گفته وي، پس از دو سال كاهش قيمت، بازار فولاد افزايش قيمت را تجربه مي كند و در اين راستا اهتمام شركت به حضور مستمر در بازارهاي صادراتي و تحويل كالا در زمان مقرر به خريدار در دستور كار قرار گرفته است.
مديرعامل شركت فولاد كاوه جنوب كيش به تلاش اين شركت براي حضور دائمي در بازارهاي صادراتي اشاره كرد و افزود: در سال جاري 70 درصد برنامه توليد شركت كه معادل 40 هزار تن شمش در ماه است، به كشورهاي مختلف صادر خواهد شد.
دهاقين از رويكرد جديد فروش اين شركت فولادي خبر داد و گفت: در گذشته محصولات در مواقعي به صورت تحويل درب كارخانه يا به صورت ريالي انجام مي شد، اما در رويكرد جديد، اقلام صادراتي به صورت FOB و C&F به فروش مي رسد كه سودي بيشتري براي شركت به همراه دارد.
به گزارش ايرنا، بنياد مستضعفان در سال 1391 شركت فولاد كاوه جنوب كيش را به منظور ايجاد رقابت در جمع سه توليدكننده برتر فولاد كشور با بكارگيري فن آوري روز دنيا و با انگيزه توليد مستمر و پايدار ايجاد كرد. تكميل زنجيره توليد فولاد از معدن تا مقاطع مختلف مصرف، ايجاد واحدهاي جانبي، پايين دستي و بالادستي در دستور كار اين شركت فولادسازي در جنوب كشوراست.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا