برجام؛ رونق اقتصادي و حل مشكلات شركت صنايع آذرآب را تسهيل كرده است

برجام؛ رونق اقتصادي و حل مشكلات شركت صنايع آذرآب را تسهيل كرده است

اراك- ايرنا- قائم مقام مديرعامل شركت صنايع آذرآب اراك گفت: برجام، زمينه رونق اقتصادي و حل مشكلات اين شركت را تسهيل كرده و به عنوان فرصتي براي ترميم مشكلات و جهش در توليد ملاك برنامه هاست.

غلامحسين كاتوزيان روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: انتقال منابع مالي به شركت هاي خارجي براي خريداري مواد اوليه و انتقال آن به كشور از مسائلي است كه فرصت آن با برجام به عنوان يكي از راهبردهاي عملياتي حياتي براي اين صنعت مادر تخصصي فراهم شده است.
وي اظهار كرد: قطع ارتباط شركت هاي نام آشناي ژاپني و كره اي با صنايع آذرآب از مهمترين مشكلات اين صنعت بود كه روابط در اين حوزه از سرگرفته شد و اين مهم توان كاري و كيفيت امور را تسهيل مي كند.
وي ادامه داد: در شرايط تحريم شركت هاي بزرگ ژاپني با شركت صنايع آذرآب قطع رابطه كرده بودند و حاضر به فروش مواد اوليه و همكاري هاي فني با اين شركت نبودند از طرفي هم شرط خريد محصولات آذرآب از سوي شركت ها و مشتريان، استفاده از مواد اوليه ژاپني بود.
قائم مقام مديرعامل شركت صنايع آذرآب اراك اظهار كرد: در دوران تحريم شركت صنايع آذرآب بايد محصولات ژاپني را با واسطه و صرف هزينه هاي سنگين از چين، امارات متحده عربي و يا تركيه خريداري مي كرد كه اين فرآيند چالش هاي اساسي را به همراه داشت.
وي اضافه كرد: باز شدن بستر خدمات بانكي و ظرفيت هاي قانوني در مراودات كاري تهيه مواد اوليه و جا به جايي منابع مالي در قراردادها از ديگر مسائلي است كه پس از برجام زمينه كار در آذراب را تسهيل كرده و اميد است كه با استفاده از اين فرصت ها به سرعت بستر پر شدن بخشي از ظرفيت هاي راكد توليد در اين شركت مادرتخصصي جبران شود.
كاتوزيان با بيان اينكه هم اكنون تنها 25 درصد از ظرفيت توليدي اين شركت به كارگرفته شده است، بيان كرد: آذرآب يكي از شركت هاي مهم مادر تخصصي تجهيزات ساز در حوزه نفت و گاز و سازه هاي صنعتي عظيم است كه طيف بزرگي از شركت هاي متوسط و كوچك را كارسازي مي كند و اميد است در شرايط گشايش فرصت هاي پسا برجام از اين ويژگي در رونق زنجيره اشتغال صنعتي كشور نهايت بهره گرفته شود.
وي گفت: در سال هاي گذشته واردات بي رويه كالاهاي مشابه توليدات شركت صنايع آذرآب از كشورهاي چين و كره جنوبي به عنوان بزرگترين عامل بازدارنده توليد داخل خودنمايي كرده است و با وجود پيگيري هاي متعدد از طريق وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنان اين واردات دارد كه بايد در برنامه هاي كلان سياست هاي توليد اين مهم ديده شود.
قائم مقام مديرعامل شركت صنايع آذرآب اراك بيان كرد: آذرآب در صورت فعال شدن تمامي ظرفيت اسمي توليد توان ايجاد بيش از چهار هزار فرصت شغلي پايدار را دارد و مي طلبد كه سياست هاي اساسي در قطع واردات بي رويه و حمايت از ظرفيت هاي زيرساختي صنعت نظير آذراب در راس برنامه هاي دولت باشد.
وي ادامه داد: شركت صنايع آذرآب ساخت شش بويلر به ارزش يك هزار و 400 ميليارد ريال، ساخت تعداد زيادي بويلر براي شركت سراف به ارزش 76 ميليون دلار و ساخت تعدادي بويلر براي نيروگاه مازندران به ارز دو هزار 500 ميليارد ريال در دستور كار دارد كه در صورت دريافت تسهيلات بانكي بلافاصله عمليات ساخت اين پروژه هاي آغاز مي شود و حمايت از اين صنعت در راستاي تامين منابع مالي در برهه كنوني ضروريست.
شركت صنايع آذرآب اراك از صنايع پيمانكاري عمده كشور است كه در سال 1364 در اراك آغاز به كار كرد.
اين شركت مادر تخصصي در حوزه طراحي، ساخت و نصب انواع بويلرهاي نيروگاهي و صنعتي ،مخازن تحت فشار، مبدل هاي حرارتي و تجهيزات نفت، گاز، پتروشيمي، فولاد، صنايع قند، شكر و سيمان فعاليت دارد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا