پیگیری كریدور خلیج فارس – دریای سیاه در سفر رئیس اتاق ایران به بلغارستان

پیگیری كریدور خلیج فارس – دریای سیاه در سفر رئیس اتاق ایران به بلغارستان

تهران- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران خواستار اجرای پروژه كریدور اقتصادی ایران- بلغارستان یا كریدور خلیج فارس- دریای سیاه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محسن جلال پور در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی بلغارستان، تاكید كرد: این كریدور می تواند چین، هند و بسیاری از كشورهای اطراف ایران را به اروپا متصل كند.
رئیس اتاق ایران در شبكه اجتماعی تلگرام نوشت: یكی از دیدارهای خوب سفر به صوفیا، دیدار و نشست با رئیس اتاق بلغارستان بود؛ فردی كه اعتقاد دارد ظرفیت های اقتصاد ایران فراتر از مرزهای این كشور است. آقای «ثوتان سیمئونف» كه فردی پی گیر و پرتلاش است، اتاق بلغارستان را بسیار كوشا و فعال اداره می كند.
وی اضافه كرد: در فعال بودن این اتاق همین بس كه در بیشتر پروتكل ها و سازمان های بین‌المللی به نحوی عضویت و حضور فعال دارد.
جلال پور با بیان اینكه عمده درآمد اتاق بلغارستان از محل ارائه خدمات است، ادامه داد: این خدمات شامل ثبت و نمایش اطلاعات ثبتی به زبان بلغاری و انگلیسی، داوری، تجهیز و اعزام هیأت های تجاری، برگزاری نمایشگاه ها و ارائه تحلیل ها و مشاوره به اعضاست.
وی افزود: خدمات اتاق بلغارستان قابل ارائه به همه شركت های این كشور است و شركت ها بسته به وضعیت عضویت، حق‌الزحمه متناسب می پردازند.
وی در ارتباط با مسائلی كه در این دیدار به صورت مطالبه اتاق ایران مطرح شد نوشت: در این دیدار تاكید كردم كه از اتاق بلغارستان انتظار داریم به صورت جدی پیگیر برطرف شدن موانع بانكی باشد و در عین حال اجرایی شدن پروژه كریدور اقتصادی ایران-بلغارستان یا كریدور خلیج فارس-دریای سیاه را دنبال كند.
وی افزود: در این دیدار اعلام كردم كه بیاییم و كمك كنیم كه گمرك های دو كشور در ایجاد پنجره واحد گمركی به منظور تسهیل تجارت و ترانزیت تلاش لازم را داشته باشند. همچنین تأكید كردم كه مشكل تاخیر حمل بار به علت آزمایش محموله ها در كشور بلغارستان حل شود.
رئیس اتاق بازرگانی ایران اضافه كرد: همچنین پیشنهاد كردم پیگیر طرح گردشگری دوگانه در ایران و بلغارستان برای جذب توریست از خاوردور باشیم و در نهایت خواستم برنامه سفر هیأت های تخصصی را تنظیم و اجرایی كنیم.
بلغارستان كشوری در جنوب شرقی اروپا و پایتخت این كشور شهر صوفیه است؛ بلغارستان با خاكی حاصلخیز و اندكی منابع طبیعی دیگر، اقتصادی استوار بر كشاورزی دارد و تولید در تعاونی‌های بزرگ مكانیزه متمركز است.
كریدور خلیج فارس- دریای سیاه، مسیری است كه از كشورهای ایران، ارمنستان، گرجستان و بلغارستان به اروپا می رسد.
جلال پور در این سفر كه پنجشنبه و جمعه گذشته انجام شد، با عبدالله نوروزی سفیر جمهوری اسلامی در صوفیه، معاونان وزارت اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری بلغارستان، پیتر كانف رئیس كمیسون گردشگری و سیاست اقتصادی پارلمان بلغارستان و رئیس اتاق بازرگانی بلغارستان دیدار و گفت و گو كرد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا