از سوی مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

مشخصات ۱۰ طرح آماده بهره برداری پتروشیمی در سال ۹۵ اعلام شد

مشخصات ۱۰ طرح آماده بهره برداری پتروشیمی در سال ۹۵ اعلام شد

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام بهره برداری ۱۰ طرح جدید پتروشیمی طی سال جاری، فهرست و مشخصات مهمترین طرح‌های آماده بهره‌برداری این صنعت را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمیدرضا رستمی در جمع خبرنگاران گفت: درحالی ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران حدود 60 میلیون تن در سال است که با بهره‌برداری 10 طرح جدید پتروشیمی طی سال جاری، 6 میلیون و 200 هزار تن به ظرفیت تولید محصولات اضافه می شود. در این حالت ارزش محصولات به 4.8 میلیارد دلار خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین با بهره‌برداری از طرح‌های جدید پترشیمی در سال آینده، 9.6 میلیون تن دیگر افزایش خواهد یافت تا بخشی از هدف برنامه ششم توسعه مبنی بر افزایش دو برابری به 130 میلیون تن در سال محقق شود.

این مقام مسئول بهره برداری از مجتمع پتروشیمی کاوه به عنوان بزرگترین طرح متانول جهان و با ظرفیت تولید 2 میلیون تن در سال را مهمترین طرح‌های آماده بهره‌برداری پتروشیمی در سال 95 اعلام کرد و با اشاره به بهره‌‌برداری فاز دوم پتروشیمی کارون با ظرفیت تولید سالانه 116 هزار تن، گفت: علاوه بر این در سال جاری واحد 554 هزار تنی اتیلن گرایکول پتروشیمی مروارید و فاز سوم پتروشیمی پردیس با ظرفیت تولید یک میلیون و 750 تن اوره و آمونیاک و فاز دوم پتروشیمی کاویان با ظرفیت تولید یک میلیون و 90 هزار تن اتیلن در مدار بهره‌برداری قرار می گیرند.

رستمی افزود: از سوی دیگر در کنار بهره‌برداری واحد پلی‌استایلن پتروشیمی تخت‌جمشید با ظرفیت 50 هزار تن طی سال جاری، پتروشیمی مهاباد با ظرفیت تولید 330 هزار تن انواع پلی‌اتیلن ، پتروشیمی مرودشت شیراز با ظرفیت تولید یک میلیون و 750 هزار تن اوره و آمونیاک و پتروشیمی کردستان با ظرفیت تولید 300 هزار تن پلی‌ اتیلن به بهره‌برداری می رسند.

به گته وی در صورت تأمین مالی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی ، ایران می‌تواند به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پتروشیمی و پلیمر جهان تبدیل شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا