معاون وزیر صنعت: امسال 190 هزار فرصت شغلی در صنایع كوچك ایجاد می شود

معاون وزیر صنعت: امسال 190 هزار فرصت شغلی در صنایع كوچك ایجاد می شود

شهركرد- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی گفت: مطابق برنامه ریزی های انجام شده از سوی این سازمان، امسال 190 هزار اشتغال جدید در كشور ایجاد می شود.

علی یزدانی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری در شهركرد اظهار داشت: فراهم كردن این تعداد فرصت شغلی، به جز تعهدی است كه سازمان صنایع كوچك موظف است هر ساله فرصت شغلی فراهم كند.
به گفته وی، در راستای تحقق شعار سال كه رهبر معظم انقلاب آن را 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' نامگذاری كرده اند، امسال 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات به 12 هزار واحد صنعتی پرداخت می شود.
یزدانی گفت: بخشی از این میزان تسهیلات به 9 هزار واحد صنایع كوچك و متوسط كه كمتر از ظرفیت اسمی تولید دارند، اختصاص می یابد و به طور میانگین به هر واحد 10 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می شود.
به گفته وی، این 9 هزار واحد صنایع كوچك و متوسط برای 97 هزار نفر اشتغال ایجاد می كند.
یزدانی تصریح كرد: بخش دیگری از 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات، به دو هزار واحد كه در آنها دو هزار طرح صنعتی اجرا می شود و یكهزار واحد فعال صنعتی كه كمتر ظرفیت كار می كنند، پرداخت می شود.
مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی ادامه داد: هم اینك 99 هزار طرح صنعتی در كشور وجود دارد كه براساس برنامه ریزی های انجام شده ، پیش بینی می شود برای طرح هایی كه بالای 60 درصد پیشرفت دارند، تسهیلات پرداخت شود.
به گفته وی، هم اینك 561 شهرك و 387 ناحیه صنعتی در كشور فعال است كه 136 هزار هكتار زمین در شهرك ها و نواحی صنعتی كشور در اختیار این سازمان است كه بیشتر آنها دارای سند است.
یزدانی افزود: 781 شهرك و ناحیه صنعتی در كشور در حال بهره برداری است و 167 ناحیه و شهرك صنعتی تقاضا محور است كه حدود 22 درصد شهرك های كل كشور را به خود اختصاص می دهد.
به گفته وی، از حدود 87 هزار واحد صنعتی در نواحی و شهرك های صنعتی كشور، 37 هزار واحد صنایع كوچك است كه 7 هزار واحد آن معادل 19 درصد، تعطیل است.
یزدانی گفت: حدود 18 درصد واحدهای متوسط و 11 درصد واحدهای بزرگ نواحی و شهرك های صنعتی كشور نیز تعطیل است.
مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی برای بازدید از شهركها و نواحی صنعتی چهارمحال و بختیاری و ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی در شهرك های صنعتی روز پنجشنبه به شهركرد سفر كرد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا