ايران و هلند يادداشت تفاهم همكاري اقتصادي در بيش از 10 زمينه امضا كردند

ايران و هلند يادداشت تفاهم همكاري اقتصادي در بيش از 10 زمينه امضا كردند

تهران- ايرنا- «مارتين ون‌دن‌برگ(Martin van den Berg)» معاون وزير امور خارجه هلند با محمد خزاعي معاون وزير امور اقتصادي و دارايي در محل سازمان سرمايه گذاري و كمك هاي اقتصادي و فني ايران ديدار و در بيش از 10 زمينه يادداشت تفاهم همكاري اقتصادي امضا كردند.

به گزارش سازمان سرمايه گذاري و كمك هاي اقتصادي و فني ايران، در اين ديدار طرفين آخرين وضعيت همكاري هاي اقتصادي مشترك را بررسي كردند و طرف هلندي با اشاره به ظرفيت و فرصت هاي سرمايه گذاري موجود در ايران به گسترش همكاري هاي دو جانبه تاكيد كرد.
بر اساس اين گزارش، مهمترين بخش هاي مطرح شده در اين يادداشت تفاهم براي گسترش همكاري هاي دوجانبه مي توان به «انرژي، همكاري هاي مالي، بانكي و بيمه، نهايي كردن موافقت نامه هاي اقتصادي، همكاري هاي حمل ونقل از جمله توسعه فرودگاه و بندري، مديريت منابع آب كشاورزي، بهداشت و تبادل تجربيات و اطلاعات در حوزه هاي مختلف» اشاره كرد.
به گزارش ايرنا، اين مقام هلندي همچنين در ديدار با لي‌الله افخمي‌راد رئيس سازمان توسعه تجارت، بر عزم دولت كشورش براي برقراري روابط تجاري با ايران تاكيد كرد و افزود: گام نخست ما تلاش براي ايجاد ارتباط مستقيم و مفيد بانك‌هاي هلندي با بانك‌هاي ايراني است تا از اين مسير روابط تجاري در بخش‌هاي ديگر تسهيل شود.
وي خاطرنشان كرد: ما به گسترش تجارت با ايران علاقه‌منديم اما رفع موانع و مشكلات تجاري زمان‌بر و نيازمند صبر است.
معاون وزير امور خارجه هلند تاكيد كرد: ما آمادگي داريم كه در بخش زيرساخت‌هاي ايران سرمايه‌گذاري مشترك انجام دهيم و با همكاري بنگاه‌هاي ايراني توليد مشترك داشته باشيم.
به گفته رئيس سازمان توسعه تجارت، سال 94 حجم تجارت ايران و هلند 650 ميليون دلار بود كه بيش از 600 ميليون دلار آن را واردات ايران از هلند و 40 ميليون دلار آن را صادرات ايران به هلند تشكيل مي‌داد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا