آیین افتتاح نمایشگاه «ایران پلاست»؛

نعمت زاده: عدم برخورداری از فناوری روز مهمترین مشكل صنایع میان دستی پتروشیمی هاست

نعمت زاده: عدم برخورداری از فناوری روز مهمترین مشكل صنایع میان دستی پتروشیمی هاست

تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت، برخوردار نبودن از فناوری روز جهان را مهمترین مشكل صنایع میان دستی خوراك پتروشیمی های كشور برشمرد و گفت: امیدوارم با برنامه ریزی انجام شده در فضای پسابرجام، در سه سال آینده این كمبودها برطرف شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمدرضا نعمت زاده» عصر چهارشنبه در آیین افتتاح دهمین نمایشگاه «ایران پلاست» در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، افزود: افزون بر هشت هزار واحد تولیدی در بخش پلیمر در كشور فعالند كه از نظر كمی كافی به نظر می رسد.
وی گفت: این واحدها در زمینه توسعه، طراحی، مهندسی، تست و آزمون ها، تشكیل آزمایشگاه های مرجع و به كارگیری هنرهای طراحی و زیبایی شناسی در ارائه محصولات، كمبودهایی دارند كه به دنبال رفع و برطرف كردن آنها هستیم.
وزیر صنعت، تجمیع شركت های كوچك باهدف تشكیل شركت های بزرگتر برای رفع مشكلات تامین مالی و بازاریابی محصولات آنها را الزامی دانست و گفت: این وزارتخانه در تلاش است تا با عملی كردن برنامه ها خود، به رشد كمی و كیفی این شركت ها كمك كرده و به توانمندی های آنها بیفزاید.
نعمت زاده تصریح كرد: امروز بیشتریت كمبودها در عرصه صنایع میان دست پتروشیمی ها در زمینه خوراك پتروشیمی هاست وجود دارد كه از فناوری های روز جهان برخورد نیستند.
دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست عصر امروز (چهارشنبه) با حضور 900 شركت داخلی و خارجی از 25 كشور جهان آغاز به كار كرد.
در این دوره از نمایشگاه، 400 شركت داخلی و 500 شركت از 25 كشور دیگر حضور دارند. نمایندگانی از 13 كشور اروپایی، 10 كشور آسیایی، یك كشور آفریقایی و یك كشور از منطقه اقیانوسیه برای شركت در دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاس به تهران آمده اند.
كشورهایی مانند آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، استرالیا، آفریقای جنوبی، بلاروس، روسیه، تركیه، ارمنستان، چین، هند و عراق در این نمایشگاه بین المللی شركت كرده اند.
افزون بر معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران، وزیر نفت و مقام های بلندپایه وزارت صنعت، معدن و تجارت در آیین گشایش نمایشگاه حضور دارند.
دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست از بیست و پنجم تا بیست و نهم فروردین ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقه مندان است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا