توسط انتشارات بورس و دانشگاه الزهرا؛

"بازارها و نهادهای مالی" در دو جلد منتشر شد

این دو جلد، چارچوب مفهومی برای شناخت بازارها و نهادهای مالی است. با وجود چنین نهادهایی، لازم است بازارهای مالی با تاکید بر اوراق بهادار مورد معامله، معرفی و تشریح شوند.


این دو جلد، چارچوب مفهومی برای شناخت بازارها و نهادهای مالی است. با وجود چنین نهادهایی، لازم است بازارهای مالی با تاکید بر اوراق بهادار مورد معامله، معرفی و تشریح شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، بازارها و نهادهای مالی به قلم جف مادورا و برگردان ابراهیم عباسی و علی آدوسی، به بررسی بازارهای مالی و وضعیت بازار سرمایه و پول  در جهان و ایران می‌پردازد و از این‌رو برای دانشجویان رشته‌های مالی، مدیران و کارشناسان مالی و سرمایه‌گذاری انواع نهادها مانند بانکها، کارشناسان سازمان خصوصی‌سازی، فعالان حوزه سرمایه و تحلیلگران بازارهای مالی مناسب خواهد بود.

جلد نخست بازارها و نهادهای مالی، به محیط مالی امریکا و چگونگی عملکرد بازارهای سهام می‌پردازد. در بررسی محیط مالی امریکا ابتدا نهادهای مالی در این کشور به طور خلاصه تشریح می‌شود و سپس چگونگی تعیین نرخ بهره، ساختار نرخ بهره، وظایف بانک فدرال رزرو در آمریکا و سیاستها و نظریه‌های پولی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جلد دوم، به بازارهای پولی امریکا، بازارهای اوراق قرضه، چگونگی ارزشیبابی اوراق قرضه و ارزیابی ریسک، بازارهای اوراق رهنی، بازار قراردادهای آتی، بازارهای اختیار معامله، بازارهای مشتقه نرخ بهره و بازارهای مشتقه ارزی می‌پردازد.

علاقه‌مندان می‌توانند کتاب بازارها و نهادهای مالی را با مراجعه به فروشگاه انتشارات بورس واقع در تهران میدان ونک، خیابان ملاصدرا، پلاک 25، تلفن: 88648192 یا از سایت بورس پاب تهیه کنند.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا