معاون وزیر راه:

5.8 هزار میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران با اسناد خزانه پرداخت می شود

5.8 هزار میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران با اسناد خزانه پرداخت می شود

معاون وزیر راه از پرداخت 5.8 هزار میلیارد تومان بدهی پیمانکاران از طریق اسناد خزانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی نورزاد با اشاره به نامگذاری سال 95 به نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ، گفت: در شرایط حساس اقتصادی پس از رفع تحریم‌های بین المللی، این نامگذاری وظیفه ارکان مختلف دولت را در تدوین برنامه عملیاتی برای بهره‌برداری از فرصت‌های پیش رو و ترسیم چشم‌انداز صحیح از آینده اقتصادی کشور دو چندان کرده است.

وی افزود: نگاهی به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مشخص می‌کند که تحقق بیشتر بندهای ذکر شده در آن به صورت مستقیم یا غیر مستقیم منوط به توسعه زیرساخت‌های حمل ونقل در سراسر کشور است که این امر نشان از وظیفه خطیر شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در دوره حساس کنونی دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات پیمانکاران گفت: وزارت راه و شهرسازی سال گذشته بخشی از اسناد خزانه دریافتی را به ارزش 5.8 هزار میلیارد تومان با هدف پرداخت مطالبات پیمانکاران در اختیار شرکت ساخت و زیربناهای حمل و نقل قرار داد که کار پرداخت این اسناد به پیمانکاران انجام شد.

نورزاد با بیان اینکه بخشی از مطالبات پیمانکاران در این بخش با اسناد خزانه تسویه شد و هنوز مقداری از این مطالبات باقیمانده٬ اظهارکرد:‌ شرکت ساخت براساس صورت وضعیت‌های تأیید شده تا پایان سال گذشته، نزدیک به 1.2 هزار میلیارد ریال دیگر به پیمانکاران بدهی دارد.

وی با بیان اینکه پرداخت بدهی پیمانکاران فعال در بخش ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل با اسناد خزانه در سال 95 ادامه می یابد، افزود: اکنون لایحه بودجه سال 95 کشور در مجلس در حال بررسی است که امیدواریم هرچه زودتر کار تصویب و ابلاغ این لایحه به پایان برسد تا همچون سال گذشته از ظرفیت اسناد خزانه در پرداخت مطالبات پیمانکاران استفاده شود.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا