معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت:

انتقال فناوری در قرارداد با كشورهای صنعتی در دستور كار است

انتقال فناوری در قرارداد با كشورهای صنعتی در دستور كار است

تهران- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : موضوع مهمی كه امروز جمهوری اسلامی ایران در قراردادها و تفاهمنامه های امضا شده و یا در دست اقدام با كشورهای پیشرفته صنعتی از جمله ایتالیا، فرانسه، ژاپن و كره جنوبی مورد نظر دارد، انتقال فناوری های روز جهان است .

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مهدی كرباسیان روز چهارشنبه پیش از امضای تفاهمنامه همكاری سه جانبه بین سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو ) و سازمان های آموزش فنی وحرفه ای كشور و نظام مهندسی معدن ایران، اظهار داشت: امروز بهره گیری از فناوری های روز آموزشی اهمیت بسزایی دارد كه این مهم نیز از سوی سازمان ایمیدرو مورد توجه است.
وی افزود: تحریم ها در روند شتابنده پیشرفت كشور اختلال ایجاد كرد، اما اكنون انتظار می رود با تلاش همگانی در چارچوب اقتصاد مقاومتی، بتوان عقب ماندگی ها را جبران و در مسیر افق چشم انداز 1404 حركت كرد.
كرباسیان گفت، امروز مساله صرفه جویی در مصرف انرژی، كاهش استفاده از آب در صنایع و بازیافت آن بیش از گذشته به دلیل محدودیت ها مورد توجه است و بنابراین بهره گیری از روشهای نوین جهان پیشرفته در این ارتباط بیش از گذشته اهمیت دارد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطر نشان كرد: پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترك (برجام)، كشورهای مختلف جهان ضمن اظهار علاقمندی برای گسترش همكاری ها با جمهوری اسلامی ایران، موضوع انتقال فناوری را هم پذیرفته اند و این موضوع نیز در دستور كار قرار گرفته و بخش های دولتی و خصوصی نیز از آن استقبال كرده اند .
كرباسیان بدون اشاره به آمارها، اظهار داشت: سال گذشته آمار حوادث معدنی كشور نسبت به سال 93 كاهش داشت و انتظار می رود موافقتنامه جدید آموزشی در ارتقای ایمنی معادن به ویژه برای كارگران نقش بسزایی داشته باشد.
وی گفت: براساس تفاهمنامه جدید تعداد دو هزار نفر نیروی انسانی معادن تحت پوشش آموزش های سازمان آموزش فنی وحرفه ای كشور قرار می گیرند و سازمان نظام مهندسی معدن ایران نقش نظارتی در این ارتباط دارد.
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت تصریح كرد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) مجوز دارد كه سالانه تا سقف 25 درصد از سود حاصل از فعالیت های خود را در حوزه آموزش و پژوهش هزینه كند و این موضوع برای كل كشور، واحدهای تحت پوشش و بخش خصوصی قابلیت اجرا دارد .
وی یادآور شد: سال گذشته 70 هزار ساعت نفر فعالیت آموزشی از سوی ایمیدرو اجرا شد كه سهم عمده آن با كمك سازمان آموزش فنی و حرفه ای در هفت استان برای 500 نفر صورت گرفت .
كرباسیان اظهار امیدواری كرد، امسال دو دوره جدید آموزشی، علاوه بر برنامه های گذشته برای بخش معادن و فعالان این عرصه تعریف و شكل اجرایی به خود گیرد .
مهدی كرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو پیش از این گفته بود، یكی از وظایف ایمیدرو و شركت های تابعه، ارتقای سطح دانش فنی مهندسی شركت های بخش خصوصی است و پارسال نخستین دوره های آموزشی بین ایمیدرو و سازمان آموزش فنی حرفه ای با هدف ارتقای سطح آموزش معادن از نیمه اول سال 1394 آغاز شد و در نیمه دوم سال تداوم یافت .
اردیبهشت ماه 1393 نیز سازمان ایمیدرو و نظام مهندسی معدن ایران به منظور گسترش فعالیت های معدنی و زمینه سازی برای جلب مشاركت اشخاص حقیقی و حقوقی برای سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی كشور موافقتنامه امضا كردند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا