استاندار البرز:

برجام فرصت مناسبي براي مبادله علم و دانش با جهان در كنار صنعت وتجارت

برجام فرصت مناسبي براي مبادله علم و دانش با جهان در كنار صنعت وتجارت

كرج-ايرنا- استاندار البرز با اشاره به اينكه برجام فرصت مناسبي بوجود آورده كه مي توان بجاي قهر كردن از آن استفاده كرد، گفت: ازاين فرصت مي توان براي گسترش همكاري هاي علمي با ديگر كشورها در كنار روابط صنعتي و تجاري، بهره برد.

به گزارش ايرنا، سيد حميد طهائي روز دوشنبه در بازديد با از پژوهشگاه مواد و انرژي با تحليلي بر ضرورت پيوند بين صنعت و دانشگاه در سالي كه مقاوم سازي اقتصاد داخلي مورد تأكيد است، افزود: بايد دانشگاه ها را نيز وارد اين عرصه كنيم و با مبادله علم و تخصص در كنار صنعت و تجارت آخرين دستاورد هاي روز جهان را براي كشورمان به ارمغان آوريم.
وي ادامه داد:توسعه پارك علم و فناوري و گسترش همكاري هاي مشترك با صنايع از ديگر محورهاي طرح شده در اين زمينه است.
استاندار البرزبا تأكيد براينكه راهبردهاي اقتصاد مقاومتي را بايد به منصه ظهور رسانيد، گفت:خوشه هاي صنعتي و دانشگاهي مي توانند زنجيره هاي اقتصاد مقاومتي را به يكديگر پيوند دهند.
وي اضافه كرد: با نامگذاري امسال بعنوان سال اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل ،دولت نيز ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي را تشكيل داده ،اين امر نشانگر عزم ويژه قوا در تحقق اين راهبرد استراتژيك جهت تقويت بنيه داخلي كشور در حوزه اقتصاد بشمار مي رود.
طهايي گفت: اقدام و عمل را بايد شناسايي كرد تا شاكله مورد نظر بر اساس زمانبندي پيش رود كه تحقق اين امر الزاماتي را مي طلبد كه يكي از آنها ظرفيت شركت هاي دانش بنيان داخلي است، اينكه چه تعداد شركت هاي دانش بنيان در اين استان وجود دارد اولويت مهمي است كه بايد احصاء شود.
وي با اشاره به تفاهم نامه هايي كه سال گذشته بين سازمان صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه ها منعقد شد، خروجي آن را مهم خواند و افزود: گزارش اينكه آيا به ازاي تفاهم نامه ها صنعت وارد عرصه دانشگاه و بالعكس آن شده است يا خير؟ امري است كه بايد مورد توجه قرار گيرد و با عارضه يابي در سال جديد به سمت عملياتي شدن آن پيش رويم.
وي خاطرنشان كرد: خوشبختانه استان البرز ، استان دوم بعد از تهران و هاب دارويي كشور در رشته هاي مختلف بشمار مي رود و مي توان با پيوند اين مراكز كه هر يك در حوزه اي خاص تخصص داند، خوشه هاي صنعتي را ايجاد و با انعقاد قرار دادها در حوزه صنعت و دانشگاه ها، قطعات پازل اين خوشه هاي توليدي به يكديگر پيوند داده و تكميل كرد.
نماينده عالي دولت در البرز در محور ديگري با اشاره به اينكه شركت هاي خارجي خواهان خريداري سهم شركت هاي دارويي ما هستند، گفت:ايالت آسام هند، با طرح اين پيشنهاد كه مواد اوليه دارو را دارد ، خواهان اين است كه با كشور ايران كانال ارتباطي باشد و زير قيمت، مواد اوليه را به ما دهند، اين در حالي است كه ما در داخل استان گياهان دارويي توليدي داريم و مي توانيم خود پيشگام در اين زمينه باشيم.
وي همچنين استقرار دفاتر دانشگاه در صنايع و حضور نمايندگان صنايع در دانشگاه ها را سبب ساز انعكاس دغدغه هاي مشترك و گشودن گره هاي صنعتي برشمرد.
استاندار البرز با اشاره به اينكه 30 درصد قطعه سازان كشور را در البرز داريم و مشكلات آنها نيز به سطح ملي راه يافته است، با طرح اين سئوال كه آيا استانداردهاي قطعه سازي رعايت مي شود يا نه؟ ورود دانش و فناوري نوين دانشگاهي و بهره مندي از تنوع صنعت را همان تلفيق و پيوند صنعت و دانشگاه دانست و گفت: بسياري از همين گره هاي صنعتي را مي توان با علوم روز برطرف نمود، با اين پيش شرط كه شعار تلفيق علم و صنعت رخت تحقق به خود بپوشد، ضمن اينكه دولت نيز از پيشنهاداتي كه موجب تغيير در رفع برخي موانع همچون مشكلات قطعه سازان باشد استقبال مي كند و فرصت خوبي است كه مي توان از آن بهره مند شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا