مدیركل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش وپرورش:

تعمیق وتوسعه فرهنگ قرآن دربرنامه ششم توسعه گنجانده شده است

تعمیق وتوسعه فرهنگ قرآن دربرنامه ششم توسعه گنجانده شده است

زنجان -ایرنا- مدیركل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح 'تعمیق و توسعه فرهنگ قرآن، عترت و نماز' در ادامه برنامه پنجم توسعه دربرنامه جامع و اساسی ششم نیز گنجانده شده است.

محمدرضا مصیب زاده روز دوشنبه درحاشیه مراسم افتتاحیه سی وچهارمین دوره مسابقات دانش آموزی قرآن، عترت و نماز مرحله استانی درجمع خبرنگاران زنجان به سرمایه گذاری در حوزه قرآن اشاره كرد و افزود: سرمایه گذاری در این حوزه بیمه شدن افراد در برابر آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از ناهنجاری‌هاست.
وی به نخستین سند راهبردی فعالیت قرآنی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی اشاره كرد و افزود: بر اساس این سند وزارت آموزش و پرورش عضو كمیسیون آموزش عمومی است و دبیرخانه آن نیز در این دستگاه تعلیم و تربیت مستقر است.
مدیركل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس این سند وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در بخش پژوهشی و فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حوزه تبلیغی و ترویجی فعالیت می كند.
مصیب زاده اظهاركرد: قانونگذار در نخستین سند راهبردی فعالیت قرآنی شورای توسعه فرهنگ قرآنی تكلیف هر بخش را به طور كامل مشخص كرده است و فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور در حوزه كارمندان و سایر اقشار جامعه به جز دانش آموزان است.
وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش مسئول آموزش قرآنی دانش آموزان در سطح كشور است، اوقاف و امورخیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، حوزه‌های علمیه، دارالقرآن‌ و تبلیغات اسلامی نیز هركدام برای اقشار مختلف برنامه‌های خاص قرآنی دارند.
مدیركل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: این دستگاه تعلیم و تربیت در راستای اجرایی كردن منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت حافظان قرآنی نخستین دستگاه اجرا كننده طرح‌های موضوعی حفظ آیات الهی و حفظ ترتیلی آیات الهی در سطح كشور بود.
مصیب زاده خاطرنشان كرد: ثبت نام دانش آموزان در بخش‌های مختلف مسابقات قرآن، عترت و نماز با كد ملی انجام می شود تا گزارش‌های ارائه شده در این زمینه دقیق بوده و از تكرار آن جلوگیری شود.
وی تاكید كرد: یك میلیون و 500 هزار جلد كتاب در خصوص حفظ موضوعی آیات الهی و یك میلیون و 300هزار جلد دیگر نیز در خصوص امام شناسی در وزارت آموزش و پرورش به چاپ رسیده است.
مدیر كل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از هفت میلیون نفر از دانش آموزان در مسابقه‌های قرآن، عترت و نماز در سطح مدرسه، منطقه و استان ثبت نام كرده اند.
مصیب زاده از برگزاری مرحله كشوری این مسابقات در تابستان امسال خبرداد و افزود: استان همدان میزبان دانش آموزان راه یافته به این مرحله در مسابقه آوایی در قرائت، ترتیل، حفظ، مداحی و اذان خواهد بود.
وی اظهاركرد: خراسان رضوی نیز میزبان دانش آموزان دربخش پژوهشی، شامل صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، تفسیر، احكام، و انشای نماز در مرحله كشوری می شود.
محمدرضا مصیب زاده همچنین روز در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات دانش آموزی قرآن، عترت و نماز مرحله استانی افزود: سال گذشته یك میلیون و 500 هزار جلد كتاب از آیات قرآنی برای استفاده دانش آموزان از مقطع ابتدایی تا دوره دوم متوسطه چاپ و در كنار هر آیه نیز شان نزول و تفسیر آن قید شده است.
وی اظهاركرد: 30 تا 40 آیه برای هر سال تحصیلی دانش آموزان در خصوص برنامه حفظ موضوعی آیات الهی پیش بینی شده است.
مدیر كل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزانی كه قدم در عرصه قرآن و آیات الهی گذاشته اند بهترین و صحیح ترین راه را در بین فعالیت‌های علمی، ورزشی و فنی انتخاب كرده اند.
مصیب زاده تاكید كرد: در وزارت آموزش و پرورش فعالیت‌های قرآنی، نماز و عترت در دستور كار قرار دارد كه بخش قرآنی شامل شاخه‌های قرائت، حفظ و تفسیر در نماز، احكام، انشای نماز و اذان و بخش عترت نیز شامل مداحی، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه است.
وی با بیان اینكه سه اصل در حوزه پرورشی و فرهنگی بر برنامه‌ها حاكم است، گفت: این اصول شامل مدرسه، مشاركت جویی، مشاركت پذیری و استفاده از ظرفیت دانش آموزان در اجرای برنامه‌هاست.
مدیر كل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تاكید بر اینكه تحول در جامعه از آموزش و پرورش محقق می شود، گفت: حركت های سازنده قرآنی نیازمند مشاركت پذیری و مشاركت جویی همه بخش‌های جامعه است.
وی بر اجرای سه محور جدی در برنامه قرآن، عترت و نماز در مدارس تاكید كرد و یادآورشد: این محورها حفظ موضوعی آیات الهی، دوره‌های ختم قرآن و اجرایی شدن سند توسعه و تعمیق فرهنگ نماز در این دستگاه است.
سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش از 23 تا 31 فروردین ماه در زنجان برگزار می شود .
امروز دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزیده مناطق 14 گانه آموزش و پرورش در افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز حضور یافتند.
در این مراسم محمدرضا مسیب‌زاده، مدیركل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، مرتضی تمجیدی، مدیركل آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام احمد نیك‌نام، مدیركل اوقاف و امور خیریه ، محمدنقی صالحی، مدیركل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان زنجان و سایر مسئولان استانی حضور داشتند.
شركت‌كنندگان در سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز استان زنجان در دو بخش پژوهشی شامل مفاهیم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احكام نماز و انشای نماز و بخش آوایی شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی و حفظ ویژه، مداحی و اذان به رقابت می‌پردازند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا