رویترز: برلین درخواست تركیه برای پیگرد كمدین آلمانی را بررسی می كند

رویترز: برلین درخواست تركیه برای پیگرد كمدین آلمانی را بررسی می كند

خبرگزاری رویترز اعلام كرد: دولت آلمان درخواست رسمی دولت تركیه مبنی بر تحت پیگرد قرار دادن كمدین آلمانی كه در یك برنامه طنز، 'رجب طیب اردوغان' رئیس جمهوری تركیه را به سخره گرفته بود، مورد بررسی قرار می دهد.

رویترز نوشت: دولت آلمان اعلام كرد كه سفارت تركیه در آلمان در ارتباط با پخش برنامه 'نئو مگزین رویال' (Neo Magazin Royale )از طریق شبكه زد.دی. اف (ZDF) تلگرافی را به این وزارت خارجه آلمان ارسال كرد.
'اشتفان زیبرت' (Steffen Seibert) سخنگوی دولت آلمان دراین باره گفت: این یك درخواست رسمی از طرف تركیه برای اقدام قانونی در مورد اظهاراتی كه (درمورد اردوغان) در پخش این برنامه صورت گرفته، است.
سخنگوی دولت آلمان افزود:' محتوای این تلگراف و نحوه ارسال آن به دقت از سوی دولت درحال بررسی است و من نه می توانم و نه مایلم كه نتیجه این بررسی را پیش بینی كنم.'
11 فروردین ماه شبكه تلویزیونی «ان.دی.آر» آلمان آهنگی دو دقیقه طنزآمیزی را با موضوع «جاه طلبی و اعمال فشار اردوغان به منتقدان و ‏نقض آزادی بیان در تركیه» پخش كرد كه با واكنش تند این كشور مواجه شد‎.‎
دولت آلمان در آن زمان، درخواست تركیه برای حذف این برنامه كوتاه تلویزیونی طنز آمیز علیه «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری این كشور را رد كرده بود.
'ساسون شبلی' معاون سخنگوی وزارت خارجه آلمان در رابطه با اعتراض شدید تركیه به پخش آهنگی انتقادی در ‏باره اردوغان در آلمان، در این تاریخ اعلام كرده بود: آزادی بیان و مطبوعات برای ما غیرقابل مذاكره است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا