مجوز فعالیت هشت حزب جدید در استان ایلام صادر شد

مجوز فعالیت هشت حزب جدید در استان ایلام صادر شد

ایلام - مدیركل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام از صدور مجوز فعالیت برای هشت حزب جدید در این استان خبر داد.

عبادالله باقری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: سال گذشته جریانات و گروه های سیاسی مختلف درخواست هایی برای فعالیت 11 حزب جدید در این استان ارائه دادند كه پس از بررسی های لازم از سوی مسئولان مربوطه با صدور مجوز فعالیت برای هشت حزب موافقت شد.
وی افزود: بیشتر احزاب جدیدی كه درخواست فعالیت در این استان داشته اند متعلق به جریان اصلاح طلبی هستند كه در میان آنها می توان به احزاب ندای ایرانیان و وحدت اسلامی اشاره كرد.
مدیركل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام یادآور شد: تعداد احزاب و تشكل های سیاسی كه در این استان هم اكنون مجوز فعالیت دارند با اضافه شدن این هشت مورد به 48 حزب و تشكل رسیده است.
باقری تاكید كرد: احزاب و جریانات سیاسی مجوزدار در استان سال گذشته با توجه به برگزاری انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی فعالیت دو چندانی داشتند كه برگزاری 16 سخنرانی در دانشگاه ها و دعوت از 40 فعال سیاسی كشوری از احزاب مختلف در این راستا بوده است.
وی گفت: فعالیت احزاب و گروه های سیاسی در سال های گذشته بسیار سرد و كمرنگ شده بود ولی با آغاز به كار دولت یازدهم این فعالیت ها پررنگ تر شد و شاهد اجرای برنامه های پرسش و پاسخ در مناسبت های مختلف در محیط های دانشگاهی و مراكز عمومی با حضور فعالان سیاسی بودیم.
مدیركل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام افزود: سیاست دولت تدبیر و امید در بیش از 2 سال گذشته فاصله گرفتن از فضای بسته سیاسی سال های قبل و ایجاد وفاق، همدلی و همزبانی میان مردم و مسئولان بود و این رویكرد توسط مسئولان دولتی در استان ایلام دنبال شده است.
وی اضافه كرد: احزاب موتلفه، همبستگی ایران اسلامی، ایران سرافراز، اعتماد ملی، حزب اسلامی كار، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، دفتر پیروان حضرت زینب (س) و جامعه زینب احزاب سیاسی هستند كه دفاتر نمایندگی آنها در شهرستان های مختلف این استان دایر است.
باقری یادآور شد: جامعه اسلامی كارمندان، فرهنگیان، فنی صنایع غذایی، مهندسین، كانون بازنشستگان جهاد سازندگی سابق، بازنشستگان بانك مسكن، كانون بازنشستگان جهاد كشاورزی، بازنشستگان مسكن و شهرسازی، كمیته امداد، صدا و سیما، بنیاد شهید و امور ایثارگران، مخابرات، آموزش و پرورش، دفتر بازنشستگان آبفای ایلام، انجمن اسلامی معلمان، انجمن كونگ فوتوآ كشور، اصناف و بازار، مجمع اسلامی بانوان و مجمع متخصصین گروه های صنفی هستند كه تاكنون دفاتر آنها در این استان راه اندازی شده است.
وی گفت: احزابی كه شناسنامه داشته و مجوزهای لازم را از مراجع ذی صلاح كسب كرده اند برای برپایی تجمع و یا سخنرانی باید درخواست خود را با ذكر نام سخنران، مكان و زمان اجرا به فرمانداری شهرستان های محل ارائه دهند.
مدیركل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام خاطر نشان كرد: درخواست های ارائه شده سپس در اختیار استانداری قرار گرفته و پس از بررسی های لازم مورد موافقت یا مخالفت قرار می گیرد.
استان ایلام با 590 هزار نفر جمعیت در غرب كشور و هم مرز با كشور عراق واقع شده و 430 كیلومتر مرز مشترك با این كشور دارد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا