معاون استاندار خراسان رضوی:

مدیریت عالمانه انتخابات كاهش شكایات و اعتماد مردم را در پی داشت

مدیریت عالمانه انتخابات كاهش شكایات و اعتماد مردم را در پی داشت

مشهد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: بسترسازی صحیح و مدیریت عالمانه انتخابات موجب كاهش 100 درصدی شكایات و اعتراضات نامزدها در انتخابات اسفندماه و ارتقای اعتماد مردم، به عنوان سرمایه ای اجتماعی، شد.

سیدمحسن صادقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آمادگی استان برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تربت حیدریه، زاوه و مه ولات افزود: در جریان برگزاری دور نخست انتخابات در استان همانند كشور شفاف سازی آماری نسبت به دوره قبل وجود داشت.
وی با اشاره به مشاركت 62 درصدی مردم استان، گفت: این مشاركت دو درصد از میانگین كشوری هم بالاتر بود.
وی عنوان كرد: رویه و عملكرد مدیران و دست اندركاران امر انتخابات در استان بر مبنای تعامل بود و حاصل اصلی این انتخابات همدلی بین مسئولان و برگزاركنندگان انتخابات و مردم بود به گونه ای كه همگان بر بی طرفی مجریان اذعان كردند و مشاركت حداكثری و اعتماد مردم خود سرمایه دولت و نظام است.
وی ادامه داد: در این مرحله از 18 نماینده استان 17 منتخب مردم مشخص شدند و فقط انتخابات یك حوزه انتخابیه به دور دوم كشیده شد.
وی توضیح داد: در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی كه توسط دولت یازدهم برگزار شد در خراسان رضوی آمار داوطلبان ثبت ثبت نامی 118 درصد رشد داشت و از 855 داوطلب در نهایت 390 نفر به عرصه رقابت های انتخاباتی وارد شدند كه در برخی گرایش ها افراد لایه های دوم، سوم و چهارم توانستنند وارد عرصه رقابتی شوند.
وی با بیان اینكه با مدیریت عالمانه انتخابات، شكایات و اعتراضات نسبت به دوره نهم انتخابات 100 درصد كاهش داشت، اظهار كرد: انتخابات در نهایت سلامت و صحت برگزار شد كه اعتماد و رضایت مردم را در پی داشت.
وی ادامه داد: در نهایت در مجموع اعتراضاتی كه در برخی حوزه های انتخابیه استان صورت گرفت تنها 38 صندوق رای در مشهد، سه صندوق در قوچان و دو صندوق در گناباد بازشماری شد اما اختلاف و تاثیرگذاری چندانی در نتیجه آرا نداشت و همه نتیجه را پذیرفته و تمكین كردند.
صادقی حضور چهره هایی كه در محاسبه سیاسی هیچ یك از جریانات سیاسی دیده نمی شدند را پدیده نوظهور انتخابات اخیر خواند و ذكر كرد: این شرایط در سطح كشور هم دیده می شد.
وی اظهار كرد: هم اكنون در حوزه انتخابیه تربت حیدریه، زاوه ، مه ولات كه به دور دوم كشیده شده برنامه ریزی های برای برگزاری مرحله دوم انجام گرفته است.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: این حوزه 240 هزار نفر واجد شرایط اخذ رای دارد كه در مرحله نخست مشاركت 72 درصدی در انتخابات داشتند و دو نامزد رسیده به مرحله دوم 10 هزار فاصله رای دارند كه امیدواریم با مشاركت گسترده تر مردم شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور در این حوزه باشیم.
وی با بیان اینكه چالش خاصی در استان با وجود مرزی بودن این خطه و داشتن چهار شهرستان تركیبی و تنوع اقوام نداریم و طی آسیب شناسی تمامی انتخابات گذشته تدابیر لازم در حوزه های مختلف انجام و همین امر موجب شد تا در انتخابات كوچكترین چالشی در عرصه برگزاری نداشته باشیم.
مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم اردیبهشت ماه برگزار می شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا