آینده روشن برای بخش معدن و صنایع معدنی از نیمه دوم امسال

آینده روشن برای بخش معدن و صنایع معدنی از نیمه دوم امسال

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: آینده روشنی برای بخش معدن و صنایع معدنی از نیمه دوم امسال پیش رو خواهد بود.

 

مهدی کرباسیان گفت: تعرفه های جدید تعیین شده سال جاری بر روی برخی اقلام فولادی و خروج از رکود می تواند در رونق بخش معدن و صنایع معدنی و همچنین بخش مسکن تاثیرگذار باشد.
وی افزود: در حوزه مس نیز اقدامات خوبی انجام شده و شرکت مس قراردادهای مناسبی برای کنسانتره و کاتد امضا کرده است ضمن اینکه با برداشتن تحریم های بانکی، جابه جایی و انتقال پول تسهیل خواهد شد که خروج مس از رکود را بدنبال خواهد داشت.
کرباسیان در خصوص حوزه آلومینیوم نیز با بیان اینکه اقداماتی خوبی در حال انجام است، گفت: نکته مهم قدینگی واحدهاست که امیدواریم با تصمیماتی که دولت در نیمه دوم سال گرفت و اقدام به خرید دیون کرد، بانک مرکزی و نظام بانکی عملکرد بهتری داشته باشند.
همچنین بورس نیز سختگیری های خود را درباره اوراق سلف و سپرده را کاهش دهد و با کم کردن بروکراسی های خود، روند فعالیت در این بخش نیز تسریع پیدا کند.
وی قرار گرفتن بخش معدن و صنایع معدنی در برنامه ستاد اقتصاد مقاومتی دولت را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد تصمیم های خوبی در این زمینه گرفته شود ؛ البته در این زمینه پیشنهادهای مشخص و معینی از سوی ایمیدرو مطرح شده که امید است تصویب شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ، ظرفیت بالای معدن ایران را یکی از امتیازهای ویژه کشور برشمرد و گفت: در صورت استفاده صحیح از آن علاوه بر تامین نیاز صنایع داخلی به مواد اولیه می توان زمینه صادرات مواد فراوری شده معدنی را به کشورهای مصرف کننده فراهم کرد.
کرباسیان درباره اینکه بخش معدن نیز به عنوان یکی از اولویت های برنامه ششم برای ایجاد درآمد اقتصادی تعریف شده، درباره نیل به اهداف و درصد تعیین شده برای بخش معدن اظهار کرد: قانون برنامه ششم توسعه یک سال به تاخیر افتاد و قرار است در سال 96 عملیاتی شود. بنابر این پیش بینی هایی که امید داشتیم در قانون برنامه ششم اجرایی شود که مهمترین آنها حمایت های ویژه از معدن و صنایع معدنی بود و می توانست برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی کمک کند، به تاخیر افتاد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا