عربستان برای کاهش هزینه‌ها اداره ویژه تاسیس می‌کند

عربستان برای کاهش هزینه‌ها اداره ویژه تاسیس می‌کند

در حالی که کاهش شدید قیمت نفت موجب فشار مالی بر عربستان شده و پیش بینی شده که اولین کسری بودجه این کشور از سال 2009 تاکنون رخ بدهد، دو منبع آگاه گفتند، ریاض در حال ایجاد یک اداره ویژه برای نظارت بیشتر بر هزینه های دولتی است.

به نقل از بلومبرگ، در حالی که کاهش شدید قیمت نفت موجب فشار مالی بر عربستان شده و پیش بینی شده که اولین کسری بودجه این کشور از سال 2009 تاکنون رخ بدهد، دو منبع آگاه گفتند، ریاض در حال ایجاد یک اداره ویژه برای نظارت بیشتر بر هزینه های دولتی است.
این منابع آگاه که به دلیل خصوصی بودن اطلاعات افشا شده نخواستند نامشان فاش شود گفتند، دولت در حال ایجاد یک اداره مدیریت پروژه است که به کمیته توسعه اقتصادی به ریاست محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد گزارش خواهد داد. این اداره بر نهادهای مشابهی که در وزارتخانه ها،شهرداری ها و نهادهای دولتی ایجاد شده نظارت خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که پروژه های زیرساختی به موقع و بر طبق بودجه در نظر گرفته شده اجرایی می شوند.
در حالی که قیمت نفت خام که 80 درصد درآمدهای عربستان را تشکیل می دهد از پایان اوت 2014 تاکنون بیش از 50 درصد کاهش یافته، دولت عربستان در تلاش است تا هزینه های خود را کنترل کند. ماه گذشته، صندوق بین المللی پول هشدار داد که ذخایر مالی عربستان ممکن است تا 5 سال آینده تمام شود. عربستان برای تامین منابع مالی خود به ذخایر ارزی، کاهش هزینه ها، فروش اوراق قرضه و تعویق پروژه های هزینه بر متوصل شده، اما در عین حال مشغول هزینه کردن در جنگ یمن است.
وزارت دارایی عربستان از پاسخ به سوال خبرنگار بلومبرگ در این خصوص خودداری کرد.
به گفته منابع مطلع، وزارتخانه های مسکن، کار، درمان، آموزش و حمل و نقل و شهرداری های عربستان از نهادهایی هستند که از تشکیل اداره جدید نظارتی متاثر خواهند شد. عربستان در بودجه 229.3 میلیارد دلاری سال 2015 خود، 49.3 میلیارد دلار اعتبار برای پروژه های جدید اختصاص داده است. در حالی که رریاض در حال تغذیه کردن از منابع مالی عظیمی است که در طی یک دهه گذشته ذخیره کرده، آژانس پولی عربستان در گزارش ماهیانه خود اعلام کرد، خالص دارایی های خارجی این کشور در ماه سپتامبر به نزدیکی پایین ترین رقم 3 سال گذشته رسیده است. این گزارش حاکی است، سرمایه گذاری های بانک مرکزی عربستان در بورس های خارجی 23 میلیارد دلار کاهش یافته و اعطای وام های بانکی به شرکت های خصوصی کمترین رشد را از آوریل 2011 تاکنون داشته است.
انتهای پیام// 212

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا