رئیس اتاق بازرگانی ایران خبر داد

سهم "دانش بنیان" در اقتصاد ایران کمتر از 1 درصد

سهم

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه کمتر از یک درصد اقتصاد ملی کشور در دست شرکت‌های دانش بنیان است گفت:قوانین جامعی برای شرکت های دانش بنیان وجود دارد ، اما متأسفانه این قانون ها از مرحله تصویب تا مرحله اجرا فاصله زیادی دارند.

به‌گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محسن جلال‌پور در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با تاکید برلزوم بخش خصوصی در تمام بخش‌های اقتصادی و تصمیم گیری اظهار کرد: ایران از لحاظ جمعیت نخبگان در شرایط خوبی قرار داد و با تکیه بر همین جمعیت تحصیل‌کرده قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته است .

وی افزود: برای اینکه اقتصاد کشور توسعه همه جانبه و پایدار داشته باشد نیاز به توسعه فعالیت های اقتصادی دانش بیان است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: جمعیت نخبگان، پهنای باند و فضای مساعد کسب و کار از پیش‌شرط‌های لازم برای ارتقاء شرکت دانش بنیان است

وی تصریح کرد: در آمریکا تنها در 2 سال، دو در هزارسرمایه‌گذاری در بخش شرکت‌های دانش بنیان حاصل شد و براساس آخرین آمار مربوط به سال  2014 ، 65 درصد سرمایه گذاری‌ها در این بخش بوده است.

جلال پور افزود:  قوانین جامعی در این حوزه داریم، اما متأسفانه این قانون ها از مرحله تصویب تا مرحله اجرا فاصله زیادی دارند و باید به‌طور جدی‌تر مورد توجه قرار گیرند.

این مقام مسئول با تاکید برمعافیت شرکت‌های دانش بنیان از پرداخت مالیات درسال‌های ابتدایی کار خود، گفت: این موضوع باعث رشد این فعالیت ها خواهد شد اما متاسفانه اکنون تنها کم‌تر از یک درصد اقتصاد ملی ما در دست شرکت‌های دانش بنیان است.

نحوه اخذ مالیات یکی از گلایه های بخش خصوصی از دولت

در ادامه این مراسم جلال پور خطاب به معاون ریاست جمهوری گفت: یکی از گلایه‌های بخش خصوصی از دولت نحوه وصول مالیات است که در این زمینه دو ایراد اساسی در ارتباط با  نحوه وصول مالیات وجود دارد.

وی افزود: مالیاتی که در کشور اخذ می شود بیشتر مربوط به بخش شفاف اقتصاد گرفته است و در بخش‌های سیاه و زیرزمینی از پرداخت مالیات معاف هستند.

گفتنی است که دراین جلسه، پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در بخش خصوصی داده شد.

انتهای پیام/
 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا