كارشناس ایتالیایی فعالیت های ایران در زمینه آزمایش های غیرمخرب را ستود

كارشناس ایتالیایی فعالیت های ایران در زمینه آزمایش های غیرمخرب را ستود

تهران- ایرنا- رئیس آكادمی بین المللی آزمایش غیرمخرب، ایران را یكی از موفق ترین كشورها در این زمینه دانست و با توجه به توافق هسته ای، توسعه این علوم را در كشور ما پیش بینی كرد.

آزمون های غیرمخرب (non-destructive testing) كه به اختصار ان.دی.تی/NDT نامیده می شود، مجموعه ای از روش های ارزیابی و تعیین خواص دستگاه ها و قطعات ساخته شده است؛ به طوری كه هیچ آسیبی یا تغییری در سامانه كلی ایجاد نكند.
«جوزپه ناردونی» (Giuseppe Nardoni) یكی از اعضای افتخاری كمیته بین المللی آزمایش های غیرمخرب (ان.دی.تی- NDT) بود كه در سال 2004 از این كمیته جدا شد و آكادمی بین المللی آزمایش غیرمخرب را راه انداخت.
ناردونی بارها و آخرین بار برای شركت در كنفرانس بین المللی آزمایش غیرمخرب (IRNDT2016) از سوی آكادمی بین المللی آزمایش غیرمخرب به تهران سفر كرده است. این كنفرانس دوم و سوم اسفندماه 1394 برگزار شد.
این كارشناس ایتالیایی در مورد موقعیت ایران در زمینه آزمایش های غیرمخرب به خبرنگار ایرنا گفت: ایران در این زمینه بسیار خوب است، تاسیسات خوبی در زمینه نفت و انرژی هسته ای دارد و اگر كشوری بخواهد در این صنایع رشد كند باید در زمینه آزمایش غیرمخرب به سطوح بالایی برسد.
ناردونی تاكید كرد ایران در زمینه صنایع پتروشیمی و هسته ای فعالیت خوبی دارد.
به گفته وی، فرهنگ عمومی كاتالیزور روشنفكری است؛ زیرا در حوزه آزمون های غیرمخرب باید از یك رشته به رشته دیگر تغییر مسیر داد؛ برای نمونه از فیزیك به متالوژی، از متالوژی به شیمی و برگشت به فیزیك.
وی افزود: این رفتار عمومی یك كارشناس یا بازرس آزمایش های غیرمخرب است كه در فرهنگ ایران نیز دیده می شود.
ناردونی در مورد شرایط توسعه این رشته علمی در دوره پساتحریم گفت: معتقدم توافق هسته ای با كشورهای1+5، ژئوپلیتیك منطقه را تغییر داد و می تواند آن را امن تر كند؛ در نتیجه می توان به توسعه علوم نیز امیدوارتر بود. فكر می كنم باید دنیایی بسازیم كه هیچ كشوری در آن دشمن نباشد.
رئیس آكادمی بین المللی آزمایش غیرمخرب تاكید كرد «مردم ایران فرهنگ خوبی دارند كه زیرپایه آزمایش غیرمخرب است».
این كارشناس ایران را «كشوری بسیار باز» توصیف كرد و گفت: ایران این امر را مدیون فرهنگ خود است.
رئیس آكادمی بین المللی آزمون های غیرمخرب در مورد سفرهای پیشین خود به ایران گفت: من پنج سال پیش چندین بار به عسلویه رفتم و مهندسان جوان ایرانی آنجا را به من نشان دادند. به جزیره كیش رفتم كه بسیار زیبا بود.
وی افزود: برداشت عمومی بین مردم غربی این است كه «چطور به ایران می روید؟» اما من می گویم «می روم و از آنجا لذت می برم».
آزمون های غیرمخرب كاربرد گسترده ای در صنایع گوناگون مانند خودروسازی، قطعات موتور و بدنه، مهندسی عمران، هوانوردی و صنایع نفت و گاز دارد.
ایران پیش از این در سال های 1386 و 1387 دو دوره كنفرانس بین المللی آزمون غیرمخرب برگزار كرد و كنفرانس اسفندماه 1394 سومین دوره بود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا