بسته خبری 95.2:

مروری بر مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه در هفته گذشته

مروری بر مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه در هفته گذشته

پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، در بسته خبری پیش‌رو، به بررسی مهم‌ترین اخبار بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت پرداخته است.


آیسکو (IOSCO) رسماً عضویت سازمان بورس ایران را اعلام کرد

پس از تکمیل و ارسال گزارشهای لازم جهت عضویت در آیسکو از سوی سازمان بورس و بررسیهای صورت گرفته، در نهایت با درخواست سازمان بورس جهت عضویت در تاریخ 10 فروردین 95 موافقت شد. همچنین رییس این نهاد بین‌المللی در نامه‌ای رسمی ضمن اعلام موضوع از رییس سازمان بورس دعوت کرد تا در نشست هیات رییسه این سازمان به عنوان بخشی از گردهمایی سالانه اعضای آیسکو حضور یابد.

مشاهده کل خبر

 

عضویت ایران در آیسکو قطعی شد

دکتر محمد فطانت، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در دیدار نوروزی با مدیران و ارکان بازار سرمایه از عضویت سازمان بورس و اوراق بهادار در جمع اعضای سازمان بین‌المللی کمیسیون های اوراق بهادار (آیسکو) خبر داد. وی در این زمینه گفت: با توجه به عضویت سازمان بورس در آیسکو، این امکان برای بورس ها فراهم شده است تا به عنوان عضو وابسته در این نهاد پذیرفته شوند.

مشاهده کل خبر


درج نام سازمان بورس در لیست اعضای آیسکو

نام سازمان بورس و اوراق بهادار ایران بر روی سایت سازمان بین المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (IOSCO) درج شد. به دنبال عضویت سازمان بورس و اوراق بهادار ایران به عنوان نهاد ناظر و قانون گذار بازار سرمایه کشور، در (IOSCO) نام این سازمان در لیست کشورهای عضو این سازمان بین المللی به ثبت رسید.

مشاهده کل خبر

 

سازمان بورس؛ بازوی مقتدر برای تحقق اقتصاد مقاومتی

دکتر محمد فطانت، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در دیدار نوروزی با مدیران و ارکان بازار سرمایه با اشاره به اینکه باید زمینه جمع آوری منابع مالی مورد نیاز برای انجام پروژه های بزرگ فراهم شود، گفت: سازمان بورس در این زمینه وظیفه خود می داند که با توسعه بازار صکوک اقدامات لازم را انجام دهد. بدین ترتیب امیدواریم بازار سرمایه در سال جدید به عنوان بازوی مقتدر برای تحقق اقتصاد مقاومتی عمل کند.

مشاهده کل خبر

 

امضای هفت تفاهم‌نامه همکاری در اتریش/ گشایش دوباره فاینانس، مهم‌ترین تفاهمنامه ایران و اتریش

بنا به گفته اعضای هیات نمانیدگان اتاق تهران، تفاهم‌نامه گشایش دگرباره فاینانس مهمترین تفاهم‌نامه‌ امضا شده میان هیات ایرانی و اتریش، هیات تجاری ایران در اتریش است. این تفاهم‌نامه میان بانک مرکزی ایران و شرکت بیمه دولتی و همچنین وزارت اقتصاد این کشور برای از سرگیری گشایش فاینانس و پوشش ریسک‌های صادراتی است.

مشاهده کل خبر

 

مصوبه جدید هیات دولت در خصوص تجدید ارزیابی دارایی

اعضای هیات دولت در ادامه این جلسه که عصر یکشنبه برگزار شد، با افزایش سهمیه دولت جمهوری اسلامی ایران در صندوق بین‌المللی پول نیز موافقت کردند. آیین‌نامه اجرایی مربوط به نحوه تجدید ارزیابی، فروش و استهلاک دارایی‌های تجدید ارزیابی شده نیز از دیگر مصوبات این جلسه هیات دولت بود.

مشاهده کل خبر

 

وزیر نفت، پیگیر اقدام یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی است

مدیر عامل بورس انرژی ضمن اشاره به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، افزود: یکی از روشهای مستحکم سازی اقتصاد به ویژه در حوزه نفت و گاز متنوع سازی فروش نفت از سوی شرکت ملی نفت و وزارت نفت است که به طور مشخص بورس انرژی را نشانه گرفته است. سید علی حسینی درباره برنامه های وزارت نفت در خصوص عرضه نفت خام در بورس انرژی، گفت: معامله نفت خام هنوز شروع نشده اما شخص وزیر نفت علاقه زیادی به تقویت بورس انرژی دارد و به دنبال توسعه فعالیت وزارت نفت در بورس انرژی است و تا همین امروز هم هرگونه پیشرفتی در تالار فیزیکی بورس انرژی حاصل شده نتیجه مدیریت و پیگیری ویژه وزیر نفت بوده است.

مشاهده کل خبر

 

پنج اولویت مهم سمات در سال 95 تشریح شد

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، پنج اولویت مهم این شرکت را در سال 95 تشریح کرد. محمدرضا محسنی بستر سازی برای بین المللی شدن بازار سرمایه ایران هم راستا با اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار، انتقال فرآیندهای تسویه و پایاپای بورس کالا به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و افزایش ارایه خدمات الکترونیکی به ذینفعان بازار سرمایه را از جمله این اولویت‌ها مطرح کرد.

مشاهده کل خبر

 

صعود ادامه دار بازار سهام در سال 95

روح الله میر صانعی، در خصوص روند بازار سرمایه در سال 95 با اشاره به اجرایی شدن برجام گفت: با توجه به اجرایی شدن برجام و رفع قدم به قدم محدودیت های بین المللی چشم انداز خوبی برای بازار سرمایه قابل پیش بینی است. به گفته دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار رفع تحریم ها باعث تسهیل مراودات بین المللی می شود که آثار آن بر سودآوری شرکت های حاضر در بازار سرمایه قابل تامل است.

مشاهده کل خبر

 

شرایط ثبت و نگهداری سوابق معاملات اوراق بهادار

نمایندگان مردم در خانه ملت نحوه ثبت و نگهداری سوابق معاملات اوراق بهادار را تعیین کردند که براساس آن، معاملات اوراق بهادار ثبت‌شده در سازمان فقط در بورس‌ها و بازارهای خارج از بورس دارای مجوز امکان‌پذیر است.

مشاهده کل خبر

 

عدم امکان افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها در سال جاری

معاون نظارت بر ناشران و بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار از اجرایی شدن قانون جدید مالیاتی از ابتدای سال 95 خبر داد و افزود: طبق این قانون باز هم امکان تجدید ارزیابی دارایی های شرکت ها وجود دارد اما بر اساس استانداردهای حسابداری این تجدید ارزیابی نمی تواند به حساب سرمایه لحاظ شود و تنها در بخش حقوق صاحبان سهام شرکت قرار خواهد گرفت مگر اینکه استانداردهای حسابداری کشور مورد بازنگری قرار بگیرد.

مشاهده کل خبر

 

لزوم پرهیز از تاخیر در راه اندازی معاملات آتی ارز/ سرمایه گذار نیازمند پوشش ریسک است

ماشاءالله عظیمی، عضو شورای عالی بورس در مورد راه اندازی بازار مشتقه ارز، گفت: معاملات آتی ارز یکی از روش های قابل اتکا برای اطمینان دادن به فعالان اقتصادی در راستای پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز است که تاخیر در تشکیل این بازار با توجه به شرایط فعلی اقتصاد منطقی نیست.

مشاهده کل خبر

 

فولادسازان از ابزارهای بورس کالا برای تامین مالی استقبال می کنند

رسول خلیفه سلطان به نقش بورس کالا در تامین مالی شرکت‌های تولیدکننده فولاد اشاره کرد و گفت: بورس کالای ایران در مسیر طراحی و اجرای ابزارهای جدید برای تامین مالی تولیدکنندگان قرار گرفته که این اتفاق می تواند به صنایع مختلف کمک شایانی کند. دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در ادامه افزود: انجمن فولاد ایران برای آشنایی بیشتر با ابزارهای تامین مالی تولیدکنندگان، آمادگی خود را برای همکاری با بورس کالا اعلام کرده است.

مشاهده کل خبر

 

بازار به زودی از دومینوی همه مثبت، همه منفی خارج می‌شود

مدیرعامل کارگزاری سهم آشنا، سال 95 را  شروع خوبی برای شکوفایی اقتصاد ایران درنظر گرفت و گفت: در سال 96 بعد از برچیده شدن سایه تحریم ها با رقم خوردن ماکزیمم رشد اقتصادی، اتفاقات مثبت بیشتری رقم می خورد. شهریار شهمیری، در ادامه با اشاره به صنعت بانکداری و پتروپالایشی به عنوان گروه های پرپتانسیل سال جاری، اظهار داشت: با توجه به اتفاقاتی که در دو سال گذشته افتاده و مشخص شد که تصمیمات بعضاً نادرست در قانون گذاری چقدر تأثیر منفی در بازار سرمایه دارد، دولت و مجلس به این درک رسیدند که باید در سیاستگذاری ها این موضوعات را لحاظ کنند.

مشاهده کل خبر

 

اجرای طرح قیمت تضمینی در بورس کالا؛ تحولی بزرگ در بخش کشاورزی

محمود حسینی‌پور، مدیرعامل شرکت کارگزاری باهنر، در خصوص  اجرای قیمت تضمینی، گفت: این طرح مزیت های زیادی را طی سال گذشته برای بخش کشاورزی به دنبال داشت که از مهمترین آنها می توان به دسترسی سریع کشاورزان به پول شان (حدود 70 درصد وجه معاملات ظرف دو روز) و کاهش قابل توجه بار مالی دولت اشاره کرد که این دو رویداد مهم، تقدیر و استقبال مسئولان کشور برای توسعه این طرح را به دنبال داشت.

مشاهده کل خبر

 

بازده 45 درصدی بازار سرمایه در سال 95

سید مصطفی صفاری با اشاره به اینکه بازار سرمایه در سال جاری می‌تواند بازدهی 45 درصدی را تجربه کند، به "سنا" گفت: پیش‌بینی می‌شود تا تیر ماه، شاهد نزدیک شدن شاخص به عدد 100 هزار واحد باشیم. استاد دانشگاه و مدیر عامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان با بیان اینکه نرخ بهره بانکی در کشور غیر منطقی بود، افزود: پس از اجرای برجام دو اتفاق مهم رخ داد. با قطعی شدن اجرای برجام امید به بازار سرمایه وارد شد و همزمان نرخ بهره کاهش پیدا کرد و از 20 درصد به 18 درصد رسید.

مشاهده کل خبر

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا