طلا به 1138 دلار رسید

طلا به 1138 دلار رسید

قیمت طلا در معاملات امروز 4 دلار کاهش یافت و هر اونس طلا در برابر 1138 دلار معامله شد.

به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران نگران اند که فدرال رزرو آمریکا امسال نرخ بهره را افزایش دهد، قیمت طلا امروز به پایین ترین رقم 4 هفته گذشته رسید و افت قیمت ها برای چهارمین جلسه متوالی تداوم یافت.
تصویر فنی بازار طلا بدتر شده و تجار در مورد کاهش بیشتر قیمت ها در آینده هشدار می دهند. تقاضای فیزیکی و ورود سرمایه گذاران به بازار طلا نیز موجب تقویت قیمت طلا نشده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در معاملات اولیه امروز ابتدا به رقم 1134 دلار و 60 سنت رسید که پایین ترین رقم از 5 اکتبر تاکنون بود، اما سپس اندکی ترمیم شد و به 1138 دلار رسید که کاهش 4 دلاری داشته است.
این احتمال که کند شدن اقتصاد جهانی ممکن است درال رزرو رام تقاعد کند تا افزایش نرخ بهره را به سال آینده موکول کند موجب شد تا قیمت طلا در ماه گذشته افزایش یابد. اما موضع تهاجمی فدرال رزرو در هفته گذشته موجب شد که موج فروش طلا به قیمت پایین در بازار به راه بیافتد.
جیمز استیل تحلیلگر اچ اس بی سی گفت: «اگر بخواهیم قیمت طلا یک افزایش پایدار را تجربه کند، احتمالا باید تقاضا برای واردات فلز زرد از جانب بازارهای نوظهور افزایش یابد.»
تجار گفتند، در حالی که کاهش قیمت ها موجب جذب خریداران شده بود، تقاضا در آسیا برای طلا با نزدیک شدن به پایان هفته گذشته اندکی افزایش یافت. اما تفاوت قمیت طلا در بازارهای داخلی با بازار جهانی تا حد زیادی بدون تغییر باقی ماند که نشان می داد تقاضا به میزان قابل توجهی افزایش نیافته است.
تقاضا در خارج از آسیا نیز افزایش چندان زیادی نداشت. میزان فروش سکه ضرابخانه آمریکن ایگل در ماه اکتبر 73 درصد کاهش داشت.
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا در روز جمعه 0.3 درصد کاهش داشت و به 692.26 تن رسید.
انتهای پیام// 210

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا