معاون وزير صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

اتخاذ تدابير ويژه به منظور تامين سرمايه در گردش صنايع كوچك

اتخاذ تدابير ويژه به منظور تامين سرمايه در گردش صنايع كوچك

تهران - ايرنا - مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران از اتخاذ تدابير ويژه براي تامين سرمايه در گردش واحدهاي صنعتي خرد و كوچك خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران، علي يزداني افزود: نياز واحدها به سرمايه در گردش براي ارتقاي ظرفيت توليد يك موضوع مهم است و صندوق حمايت از صنايع كوچك با صدور ضمانت نامه براي تسهيلات بانكي و تامين كنندگان مواد اوليه كارخانجات اقدام مي كند.
وي گفت: تفاهم نامه اي با سازمان تامين اجتماعي به منظور كاهش فشار و رفع دغدغه سرمايه گذاران امضا شده كه نقش تعيين كننده اي در ايجاد رونق و نشاط در سرمايه گذاران خواهد داشت.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: شهرك ها و نواحي صنعتي بهترين مكان براي سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال است و با تكميل زير ساخت هاي عمراني و اعطاي مشوق به بخش توليد، بستر لازم براي حضور صنعتگران در شهركها و نواحي صنعتي فراهم شده است.
يزداني، بهره مندي سرمايه گذاران مستقر در شهركها و نواحي صنعتي از معافيت در پرداخت هزينه هاي صدور پروانه ساختمان و معافيتهاي مالياتي را يادآور شد و گفت: استقرار سرمايه گذاران در شهركها و نواحي صنعتي هزينه توليد كاهش يافته كه اين امر در ايجاد اشتغال مولد پايدار نقشي تعيين كننده خواهد داشت.
به گزارش ايرنا و بر اساس آمار و اطلاعات سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي، تا پايان شهريور پارسال، 945 شهرك و ناحيه صنعتي در كشور تشكيل شده است كه از اين مجموع، 760 شهرك و ناحيه در حال بهره برداري است.
همچنين بيش از ٨٧ هزار واحد صنعتي در كشور پروانه بهره برداري دارند كه حدود ٩٠ درصد آن بنگاه هاي كوچك و متوسط است.
بر اساس اين گزارش، تا پايان شهريور 94 حدود 36 هزار واحد با اشتغال 737 هزار نفر در شهرك ها و نواحي صنعتي به بهره برداري رسيده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا