مواجهه کارخانه های آسیایی با مشکل تقاضای جهانی

مواجهه کارخانه های آسیایی با مشکل تقاضای جهانی

اقتصاد > جهان - صدای اقتصاد نوشت:کاهش میزان فعالیت در بخش تولید چین برای سومین ماه متوالی رخ داده است.

فعالیت کارخانه‌های چینی در ماه اکتبر به شدت کاهش داشته است که دلیل آن کاهش تقاضای جهانی بوده است. این وضعیت، به تصمیم برای تزریق مشوقها در اقتصاد چین و نیز بالا بردن نرخ بهره بانکی در آمریکا توسط فدرال رزرو تا پایان سال جاری استحکام بیشتری بخشیده است.

 نظرسنجی‌هایی که در کارخانه‌ها و کارشناسان اقتصادی انجام شده،‌ نشان داده است که فعالیت صنعتی در کشورهای کره جنوبی، تایوان و مالزی کاهش یافته است. تنها آمار مربوط به ‌ژاپن نشان می‌دهد که رشدی در فعالیت کارخانه‌های این کشور در اکتبر وجود داشته است که این نیز می‌تواند اثرات پایین باقی ماندن ارزش ین باشد.

مسئله این جاست که میزان تولیدات صنعتی در آمریکا نیز چندان زیاد نبوده است و این مسئله باعث شده که مقامات آمریکایی نیز زودتر به فکر افزایش نرخ بهره بانکی بیفتند.

کاهش میزان فعالیت در بخش تولید چین برای سومین ماه متوالی رخ داده است. بانک مرکزی چین و مقامات اقتصادی این کشور تلاش کرده‌اند که با اقداماتی مانند کاهش چندباره نرخ بهره بانکی و مشوقهایی که به اقتصاد تزریق می‌کنند،‌ مانع از فعالیت اقتصادی شوند. اما مسئله این جاست که میزان مشوقها به اندازه‌ای نبوده است که بتواند کاهش تولید صنعتی را جبران کند. 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا