روز گذشته رقم خورد؛

تکروی سررسید اردیبهشت ماه در بازار آتی سکه

تکروی سررسید اردیبهشت ماه در بازار آتی سکه

با وجود روند صعودی بهای اونس طلا و همچنین رشد نسبی نرخ ارز دیروز (یکشنبه)، قیمت سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران با نوسان همراه شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، روز گذشته از چهار رسید بازار آتی سکه سه سررسید دورتر معاملات با روند صعودی و سررسید نزدیک تر با افت نرخ رو به رو شد؛ به طوری که سکه سررسید اردیبهشت ماه با کاهش ۰/۰۶ درصدی نسبت به معاملات روز شنبه با نرخ یک میلیون و ۱۷ هزار تومان معامله شد، این در شرایطی است که سکه تحویل تیر با قیمت یک میلیون و ۲۶ هزار تومان به فروش رسید که رشد ۰/۱۳ درصدی را به ثبت رساند. قرارداد تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون ۳۸هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۱۱ درصدی را در این روز تجربه کرد. در پایان نیز سکه تحویل آبان با قیمت یک میلیون و ۴۹ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با رشد ۰/۰۱ درصدی رو به رو شد.

بر اساس این گزارش، حجم معاملات قراردادهای آتی سکه در بورس کالای ایران دیروز به ۸ هزار و ۵۸۳ و ارزش بیش از ۸۹۸ میلیار ریال رسید.

از سویی در بازار نقدی سکه نیز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات دیروز با بهای یک میلیون و ۱۹ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز شنبه یک هزار تومان افزایش نرخ را تجربه کرد.

همچنین هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب ۵۳۹، ۲۸۶ و ۱۹۴ هزار تومان معامله شد که نرخ نیم سکه دو هزار تومان و ربع سکه یک هزار تومان افزایش یافت، اما بهای سکه گرمی تغییری نکرد.

از طرفی در بازار جهانی طلا نیز در حالی که تنها ۸ ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، اما این مساله برای سرمایه گذاران مهم است که بدانند پیروزی هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چه تاثیری می تواند بر وضعیت سرمایه گذاری آنها داشته باشد.

بنابراین با توجه به افزایش چشمگیر قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی، روند نوسانات قیمت این فلز گرانبها طی ماه های آینده تحت تاثیر انتخابات آمریکا از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا